BMW: nálunk nem lesz átjelvényezés

2019.05.13. 17:33

A Mercedes több típust is átvett más gyártóktól: a Citan egy Renault Kangoo, a Smart Forfour pedig egy kissé átfésült Renault Twingo, de a legtöbb támadást egyértelműen a Nissan Navarával együtt készülő X osztály miatt kapták a konkurenciától. Ezúttal a BMW ausztrál vezetője, Vikram Pawah nyilatkozta le, hogy az átemblémázás számukra nem opció, és soha nem is lesz az.

pmwpickup

Az egész annak kapcsán merült fel egyáltalán, hogy egy interjúban feltették a kézenfekvő kérdést: a BMW nem tervez-e saját pick-upot építeni. Ez a kategória ugyanis elég népszerű Ausztráliában, és a prémium-szegmens két főszereplője pillanatnyilag is a Mercedes X osztály a Daimler, és az Amarok a Volkswagen-csoport részéről. Egyértelmű, hogy felteszik a kérdést a harmadik német luxusautó-gyártó képviselőjének, hogy mit tervez.

A válasz egyébként egyértelmű nem. Korábban a BMW fejlesztési vezetője, Klaus Froelich is kifejtette, hogy egy saját alvázas platform kifejlesztésének költsége túl magas lenne a BMW számára. Ami azt illeti, a cég már jelenleg is arra törekszik, hogy minden autóját ugyanarra a három platformra építse. Van egy fronthajtású kisautó-alapjuk, az UKL, egy hátsókerék-hajtású padlólemezük, a CLAR, és egy egységesített alumínium struktúra, amelyet a Rolls-Royce legnagyobb luxusautóiban alkalmaznak. Vannak ugyan kivételek, mint az i modellek karbonszálas váza, viszont egyértelmű, hogy egy teljesen új platform megtervezése már nemigen férne bele a BMW költségvetésébe.

Magyarán a pick-up versenybe aligha száll be a BMW mostanában, bár úgy néz ki, a konkurenciára ez ügyben szívesen tesznek megjegyzést, hisz az ingyen van.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.