Az Opelnél is felbukkan a Peugeot konnektoros hibrid hajtása, elsőként a PSA-nál gyártott szabadidő-autók közül a nagyobbikban. A Hybrid4 elnevezésű rendszer 1,6 literes turbós benzinmotort és két villanymotort tartalmaz, és a gyári adat szerint – amiben van azért egy kis csúsztatás – akár 2,2 liter benzinnel is elviszi az autót száz kilométernyit.
Itt nyilván arról van szó, hogy ha teletöltik az autó 13,2 kWh-s akkumulátorcsomagját, azzal elméletben meg lehet tenni száz kilométert, a maradék ötven kilométeren pedig óvatosan használva a hibrid rendszer elvben beéri 4,4 literrel száz kilométerre, ami az áramfogyasztást nullának véve ötven kilométeren 2,2 litert jelent. Ha ez nem is egy valószínű forgatókönyv, a lehetőség elvben adott, sőt, ha csak rövid távú ingázásra használják, és minden éjjel töltik, a Grandland X-nek ez a változata tisztán villanyautóként is használható, úgy, hogy a benzinmotorját soha be sem kell indítani. Ami ugyanezzel a logikával ingyen autózást jelent.
Ez egyébként egy 1,6 literes turbómotor 200 lóerővel. Ha ezt is használná valaki, akár 6,5 másodperc alatt elérheti a százas tempót, és 219 km/h-s végsebességet is elérhet, míg a két villanymotor 109 lóerős együtt, és elektromos üzemmódban a végsebességet 135 km/h-ra korlátozza a rendszer. A viszonylag kis akkumulátornak egyébként határozott előnye, hogy viszonylag gyorsan tölthető újra: az autóhoz kínált 7,4 kW-os fali töltőről egy óra és ötven perc alatt.
Az Opel szempontjából persze a legfontosabb tulajdonsága az, hogy a szén-dioxid-kibocsátása 49 g/km, azaz segít 95 g/km alá tornászni az átlagértéket, ami a jövő évtől minden Európában elérhető autómárka számára kötelező lesz. Talán ezért is időzítettek úgy, hogy bár a Grandland X Hybrid4 már júniustól rendelhető lesz, az első példányok kiszállítása csak 2020 elejére várható.