Régóta pletykáltak arról, amit most bejelentett a Volkswagen: igyekeznek megszabadulni az ipari motorokat és hajtásokat gyártó részlegektől, a teherautó-üzletágat pedig tőzsdére viszik.
Konkrétan az erőművi- és hajómotorokat gyártó MAN Energy Solutions, illetve a nagyméretű hajtóművekre specializálódott Renk az első két olyan leányvállalat, amelytől szabadulna a VW-csoport. Az MAN Energy Solutions becslések szerint olyan 3 milliárd eurót érhet, de nem tudni, hogy találnak-e partnert a cég teljes eladására, vagy csak a részvények többségét adják tovább.
Szintén kikerül a VW-csoportból a Traton, a teherautó-gyártó részleg. Az MAN és a Scania márkákat tömörítő céget viszont nem egyben adják el, hanem tőzsdére viszik a részvényeit, méghozzá a 2019-es nyári szünetet megelőzően. A korábbi hírek szerint a részvények negyedrésze kerülhet a tőzsdére, amitől 5-6 milliárd euró bevételt remélhetnek, miközben az irányítás a VW-csoport kezében marad.
Mindez Herbert Diess vezérigazgató tervének a része, aki azzal magyarázta a lépéseket, hogy az autóipar átalakulása miatt átláthatóbb, egyszerűbb működésű vállalatot kell létrehozniuk, amely jobban koncentrálhat fő tevékenységére, a személyautó-gyártásra.