Nagyon szokatlan, hogy egy autógyártó két egymást követő évben frissít egy régebbi típust, de az Audi esetében pontosan ez történt. A tavalyi, visszafogott átalakítások után az idén ismét új kivitel érkezik, amellyel alighanem a sokkal frissebb konkurensek, a 3-as BMW és a 60-as Volvók vevőelszívó hatását igyekeznek ellensúlyozni.

A legfeltűnőbben talán a fényszórók kialakítása változott: az egyszerűbb, konvex körvonalú lámpák felső peremét jellegzetes szaggatott LED-sáv díszíti. Emellett átszabták a hűtőrácsot is: a hatszög-forma maradt, de alacsonyabb és szélesebb az új rácsozat, mint eddig volt. Az összkép olyan, mintha erősebb szembeszélbe került volna a jellegzetes Audi-pofa: minden kicsit kijjebb és hátrébb került rajta, amitől álló helyzetben is dinamikusabb jelenség lett.
Hátul a lámpatestek új belső felépítése a leglátványosabb újdonság, de az autó alsó peremén is új a dekoráció: itt a kipufogóvégeknek már csak az imitációját találjuk, azt viszont mindkét oldalon. Az efféle frissítéseknél szokatlan módon oldalnézetből sem nehéz felismerni az új változatot: az övvonalon végigfutó korábbi élet, amely az autó első és hátsó lámpái között teremtett vizuális kapcsolatot, középen megtörték, a két kerék között lejjebb került. Ugyanakkor a a kerekek felett hangsúlyosabb, mélyebb lett.
A műszaki tartalom is változik, bár nem sokat. A legfontosabb újítás a 12 voltos enyhe hibridek bemutatása. Ez a megoldás 3-4 deci üzemanyagot spórol száz kilométerenként – ez olyan érték, amiért korábban nyilván le sem hajoltak volna, most viszont muszáj. Másként nyilván nem tudnák 95 g/km alá csökkenteni a névleges fogyasztási átlagot 2020-ra. A rendszert egyébként jól jellemzi, hogy fél kWh-s akkumulátort tartalmaz, viszont ilyen kerül a kilencből öt hajtás-változatba.
Az A4-esbe a VW csoport szabványos, turbós kétliteres négyhengeres és háromliteres V6-os benzin- és dízelmotorjait építik. A négyhengeres dízelek 136, 163 és 190 lóerősek, a kétliteres benzinesek pedig 150, 190 és 245 lóerővel érkeznek. Az egyetlen polgári V6-os 45 TDI lesz 231 lóerővel, ezen kívül kétféle S4-est kínálnak majd. Németországban, és alighanem Európa más országaiban is csak az S4 TDI lesz kapható 347 lóerős hathengeres turbódízellel és 48 voltos enyhe hibrid hajtással, a benzines S4-est 354 lóerős biturbó benzinmotorral kizárólag exportra gyártják majd – nyilván ennek is a magasabb fogyasztás az oka, ami hamarosan megengedhetetlen luxusnak számít majd.
Természetesen a frissítéssel a fedélzeti rendszereket is aktualizálják, ami nagyobb érintőképernyőt és a legfrissebb szoftvert jelenti. Az MIB 3 jelzésű rendszer számos új funkcióval bővül, egyebek közt indíthatjuk a motort androidos okosteleforól, és tizennégy sofőr-profilt lehet majd beállítani.
A megújuló A4-eseket az ősz folyamán kezdi forgalmazni az Audi. Egyes vélemények szerint a frissítés egyébként komoly anyagi kockázatot jelent az Audi számára: ha az eladások nem nőnek tőle látványosan, akkor az aktuális A4-esen keletkező összes profit sem fedezi majd a két egymás utáni frissítés költségeit.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
