Nagyon szokatlan, hogy egy autógyártó két egymást követő évben frissít egy régebbi típust, de az Audi esetében pontosan ez történt. A tavalyi, visszafogott átalakítások után az idén ismét új kivitel érkezik, amellyel alighanem a sokkal frissebb konkurensek, a 3-as BMW és a 60-as Volvók vevőelszívó hatását igyekeznek ellensúlyozni.
A legfeltűnőbben talán a fényszórók kialakítása változott: az egyszerűbb, konvex körvonalú lámpák felső peremét jellegzetes szaggatott LED-sáv díszíti. Emellett átszabták a hűtőrácsot is: a hatszög-forma maradt, de alacsonyabb és szélesebb az új rácsozat, mint eddig volt. Az összkép olyan, mintha erősebb szembeszélbe került volna a jellegzetes Audi-pofa: minden kicsit kijjebb és hátrébb került rajta, amitől álló helyzetben is dinamikusabb jelenség lett.
Hátul a lámpatestek új belső felépítése a leglátványosabb újdonság, de az autó alsó peremén is új a dekoráció: itt a kipufogóvégeknek már csak az imitációját találjuk, azt viszont mindkét oldalon. Az efféle frissítéseknél szokatlan módon oldalnézetből sem nehéz felismerni az új változatot: az övvonalon végigfutó korábbi élet, amely az autó első és hátsó lámpái között teremtett vizuális kapcsolatot, középen megtörték, a két kerék között lejjebb került. Ugyanakkor a a kerekek felett hangsúlyosabb, mélyebb lett.
A műszaki tartalom is változik, bár nem sokat. A legfontosabb újítás a 12 voltos enyhe hibridek bemutatása. Ez a megoldás 3-4 deci üzemanyagot spórol száz kilométerenként – ez olyan érték, amiért korábban nyilván le sem hajoltak volna, most viszont muszáj. Másként nyilván nem tudnák 95 g/km alá csökkenteni a névleges fogyasztási átlagot 2020-ra. A rendszert egyébként jól jellemzi, hogy fél kWh-s akkumulátort tartalmaz, viszont ilyen kerül a kilencből öt hajtás-változatba.
Az A4-esbe a VW csoport szabványos, turbós kétliteres négyhengeres és háromliteres V6-os benzin- és dízelmotorjait építik. A négyhengeres dízelek 136, 163 és 190 lóerősek, a kétliteres benzinesek pedig 150, 190 és 245 lóerővel érkeznek. Az egyetlen polgári V6-os 45 TDI lesz 231 lóerővel, ezen kívül kétféle S4-est kínálnak majd. Németországban, és alighanem Európa más országaiban is csak az S4 TDI lesz kapható 347 lóerős hathengeres turbódízellel és 48 voltos enyhe hibrid hajtással, a benzines S4-est 354 lóerős biturbó benzinmotorral kizárólag exportra gyártják majd – nyilván ennek is a magasabb fogyasztás az oka, ami hamarosan megengedhetetlen luxusnak számít majd.
Természetesen a frissítéssel a fedélzeti rendszereket is aktualizálják, ami nagyobb érintőképernyőt és a legfrissebb szoftvert jelenti. Az MIB 3 jelzésű rendszer számos új funkcióval bővül, egyebek közt indíthatjuk a motort androidos okosteleforól, és tizennégy sofőr-profilt lehet majd beállítani.
A megújuló A4-eseket az ősz folyamán kezdi forgalmazni az Audi. Egyes vélemények szerint a frissítés egyébként komoly anyagi kockázatot jelent az Audi számára: ha az eladások nem nőnek tőle látványosan, akkor az aktuális A4-esen keletkező összes profit sem fedezi majd a két egymás utáni frissítés költségeit.