Így csökkent fogyasztást a Volkswagen
A 40. Bécsi Motor-szimpóziumon mutatták be az új hajtásláncot, amely a következő években a közepes és nagyobb Volkswagen modellek legfontosabb építőelemei közé tartozhat. Persze akad benne néhány megkérdőjelezhető megoldás is, például a két párhuzamos villamos rendszer, de valószínű, hogy mi, a fogyasztók ezzel járunk a legjobban.
A fogyasztáscsökkentés megfizethető módja benzinmotorral egyelőre a kis akkumulátorral felszerelt enyhe hibrid rendszerek alkalmazása. Egy ilyet mutatott a Volkswagen, ahol az 1,5 literes TSI turbómotorhoz egy szíjjal integrált starter-generátor járul. Ez utóbbi 48 voltos rendszerfeszültséget használ, viszont a hagyományos elektromos funkciók, a világítás, a klíma és a többi eszköz a megszokott 12 voltos rendszerről megy. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy a rendszer nagy része az olcsón beszerezhető, nagy tömegben gyártott alkatrészekből áll: a világítás például a megszokott izzókkal használható, miközben a hibrid alrendszer a magasabb feszültségszinten hatékonyabban működtethető.
Ez a hibrid rendszer valószínűleg már csak a 8-as Golfba kerül be, de várhatóan a legtöbb benzines modellbe – legalábbis ahol belefér az autó árába – hasonló enyhe hibrid hajtással igyekeznek majd csökkenteni a fogyasztást.