Hét autó biztonságát ítélte kiválónak az EuroNCAP
Úgy néz ki, ha egy autón nem spórolnak, az lassan el sem kerülheti, hogy öt csillagot kapjon az EuroNCAP-tól. Ezúttal hét autót vizsgáztak, és mind egyöntetűen nagyszerűnek bizonyult.
Ezúttal az Audi E-tron, a Lexus UX, a Toyota RAV-4, a Toyota Corolla, a Renault Clio, a Mazda 3 és a Volkswagen T-Cross biztonságát pontozta a szervezet, és mivel ezek a típusok mind vadonatúj konstrukciók, nem is meglepő, hogy mind simán vette az akadályokat. Mindet teletömik az elvárt biztonsági elektronikával, és úgy néz ki, a passzív biztonság terén is mind nagyszerűen teljesít. Erre utalnak legalábbis az egyöntetűen 90% feletti eredmények a felnőttek, és a 80% felettiek a gyermekek biztonságát illetően.
A kérdés ezért egyre inkább úgy merül fel, hogy hordoz-e manapság az EuroNCAP teszt bármiféle információt. Azt előre lehet tudni, hogy csak az olcsó, illetve a régebb óta piacon levő modellek kapnak kevesebb csillagot ötnél, minden mást kiválóra minősít a szervezet. Ez nagyszerű segítség az autógyártók sajtóosztályainak és reklámügynökségeinek, viszont a fogyasztó így ismét csak sötétben tapogatózik, hiszen a tesztek alapján nehéz különbséget tenni az egyes típusok biztonsága között.
Lehet, hogy ideje volna olyan változtatásokat végezni a tesztelési módszereken, amelyek újból fejlesztésre késztetik az autóipart – olyasmi újításra gondolunk, mint az amerikai IIHS kis átfedéses tesztje, amely megmutatta, hogy a korábban egyöntetűen kiváló eredményű járművek között mégiscsak drámai különbségek vannak passzív biztonsági szempontból.