Škodából is van már hibrid
Ránézésre azért nem különbözik drámaian az eddig forgalmazott, és a felújított Superb. A legmarkánsabb eltérés az első lökhárítók kialakítása: az új változatnál nagyobbak a fekete betétek, és a közepükre került egy LED-lámpasor. Ezen felül változtattak a hűtőrácson is, vastagabb lett a kerete, de ez tényleg nem nagyon feltűnő, ahogy a fényszórók belsejének módosítása sem.
A formai változtatásokat a motorválaszték átdolgozása kíséri. Hagyományos motorból négyféle van, mindet jól ismerjük már a VW számos modelljéből. Az 1,6 literes TDI 120 lóerős változatban kerül a Superbbe, a kétliteres dízelből pedig 150 és 190 lóerős változatot kínálnak. A benzines választék a 150 lovas 1,5 literes TSI-vel kezdődik, és még egy 190, illetve egy 272 lóerős kétliteres turbómotort tartalmaz.
A nagy újdonság a hibrid változat megjelenése, bár ez sem teljesen ismeretlen. Az 1,4 literes, 156 lóerős TSI motorból és 115 lóerős villanymotorból álló rendszert eddig csak a Passathoz kínálták, de most a Superb is megkapta. A rendszer összteljesítménye 218 lóerő, a 13 kWh-s Li-ion akkucsomag pedig 55 km megtételét teszi lehetővé tisztán elektromos üzemben. A megoldás egyetlen hátránya, hogy az akkumulátorok elvesznek némi helyet a csomagtartóból, így a szedán esetében 625 helyett 485 liter marad a csomagoknak, a kombiban pedig 510 literre csökken az eredetileg 660 literes csomagtér.
Természetesen a Superb elektronikáján is fejlesztettek, és nem csak a fedélzeti rendszeren. Az új Superb már képes távolról frissítéseket fogadni, ezen felül két új biztonsági rendszert is tartalmaz, a Trailer Assistot, amely utánfutó vontatásánál jelent segítséget, illetve az Area View nevű kamerarendszert, amely parkolás közben felülnézetben mutatja az autót és teljes környezetét a beépített kamerarendszer segítségével.
Új még a Superb Scout, amellyel a Škoda a terep-kombik piacára is belép, és amelyről itt olvashatnak bővebben.