Egy 1200 lovas Porsche a leggyorsabb, homokon
Aszfalton is istenkísértés kipróbálni, hogy mit tudhat egy 1200 lóerős autó, de Zef Eisenberg ennél valamivel bátrabb manőverre vállalkozott. A Wales-i Pendine Sands homokján futott rekordot agyontuningolt, de rendszámos Porschéjével.
Ez egészen pontosan a legnagyobb sebesség, amit keréken keresztül hajtott jármű homokon elért. És nem is valami maszatos kétszázzal poroszkálásról van itt szó: 210,3 mérföld/órás, vagyis 338,6 km/h-s tempót értek el a tuning-Porschével. Az eredetileg 550 lóerős, 2014-es évjáratú, becsövezett 911 Turbo a Madmax Race Team és az ES Motors átalakításai nyomán 1200 lóerő leadására is képes, bár Eisenberg szerint homokon 1000 lóerőre kellett visszafogni a teljesítményt, többet nem tudtak volna hatásosan átvinni a kerekek.
A tuning-Porsche egyébként szériakocsinak látszana, ha nem volna becsövezve. Ami igazán különleges benne, az a motor. A 4,1 literesre növelt hengerűrtartalmú hathengerest az 1200 lóerő eléréséhez E85-tel, azaz 85% etilalkoholt és 15% benzint tartalmazó üzemanyaggal etetik, és a gyárinál sokkal komolyabb hűtőrendszert építettek hozzá. Ezen felül módosítottak a PDK váltón, hogy bírja a megnövekedett nyomatékot, és meg kellett emelni a futóművet, hogy a fenéklemez ne üljön fel azonnal a homokra, ha egy kissé megsüllyed az autó.
Eisenberg egyébként nem kezdő a sebességi rekordok világában: számos brit rekordot tart 400 lóerős Suzuki Hayabusájával – többek közt Pendine Sands homokján is használta már – és ő tartja a legnagyobb sebességű, túlélt motorkerékpár-baleset rekordját is Nagy-Britanniában: két éve 370 km/h-val sikerült eldobnia a vasat.
A járművek fejlődésére jellemző egyébként, hogy ezzel a mostani rekorddal Sir Malcolm Campbell 1927-es Pendine Sands-i eredményét sikerült túlszárnyalni, amelyet a legendás Blue Birddel állított fel. Campbellnek a 281 km/h eléréséhez még egy 22 literes W12-es Napier repülőgépmotorral hajtott, nagyjából három tonnás versenygépre volt szüksége, ma viszont egy módosított utcai autó is elég volt a 300 feletti tempó eléréséhez.