A Tesla 80%-ra korlátozza egyes töltőállomásait
Jelenleg még csak a legforgalmasabb Supercharger állomásokat érinti az intézkedés, de nem kizárható, hogy hamarosan mindre kiterjesztik. Az ok egyszerű: így akadályozható meg, hogy szükségtelenül feltartsák egymást a villanyautók.
Amíg kevés elektromos jármű futott, addig a töltőknél nem alakult ki nagyobb torlódás, de ez változóban van, most, hogy már Teslából is van 35 ezer dolláros árú kivitel. A torlódás egyik oka pedig, hogy egyesek szükségtelenül hosszú ideig töltik az autójuk akkumulátorát, feltartva másokat.
A Li-ion akkumulátorok töltése ugyanis kétfázisú folyamat: a kapacitás 80%-áig állandó áramerősséggel megy a töltés, ami gyors és kiszámítható folyamat, utána viszont állandó feszültséggel töltenek, ami folyamatosan lassuló töltést jelent. Ez egy biztonsági szempontból szükséges eljárás, így lehet megelőzni, hogy túltöltsék, és ezzel tönkretegyék a cellákat. Viszont ez azt is jelenti, hogy aki 80% fölé töltené az autóját, az attól veszi el a gyors töltés lehetőségét, akinek jobban le van merülve az akkumulátora, miközben ő maga már csak lassan tud tölteni.
Magyarán a 80%-os töltési limit teszi lehetővé a töltőállomások teljes kihasználását. Aki hosszú útra indul elektromos autóval, annak eleve azzal érdemes terveznie, hogy az első, otthoni feltöltés után 10-15 és 80% között használja az akkumulátort, hiszen így kell a lehető legrövidebb időt töltésre szánnia.