A prémium sportszedánok teljesítmény-versenyét a németek diktálják, amiből a General Motors látványosan kiszállni készül. Az együtt bemutatott két új Cadillac sportmodelljük legalábbis ezt jelzi: mindkettő gyengébb motort kapott, nem is kevéssel.
Az ATS-V-t váltó CT4-V négyhengeres, 2,7 literes turbómotorral érkezik, amely a maga 320 lóerejével nem tűnik vérszegénynek, de a 3-as BMW vetélytársának szánt elődbe még 3,6 literes biturbó V6-ost szereltek, 470 lóerővel. Azaz itt az eltérés 150 lóerő lesz, ami nyilván akkor is érezhető, ha a CT4-V amúgy nem lesz lassú autó.
A nagyobbik CT5-V, a CTS utódjának sportváltozata hasonlóképp járt: ebbe az 550 lóerős V8-as turbómotor helyett építenek háromliteres, 360 lóerős V6-ost, ami szintén nem tűnik kevésnek, viszont mondjuk egy M5-ös BMW hatszáz lóerejéhez nem igazán mérhető.
Az egy másik kérdés, és erre az adatokból nemigen kaphatunk választ, hogy a két új Cadillac sportszedán az alacsonyabb teljesítményszint ellenére is lehet nagyszerű, sportos élményautó. Ezen a szinten ez már nem csupán a nyers teljesítményen műlik, és egy átlagos sofőrnek a visszafogottabb, de még mindig nagy teljesítményű motorok nyilván kisebb eséllyel válnak túl nagy falattá.
Az egyetlen, de annál komolyabb problémát az jelentheti, hogy még mindig fontosak a vásárláskor a katalógus-adatok, így nem lesz egyszerű meggyőzni a vevőket, hogy a konkurenciánál akár több száz lóerővel kevesebbet kínáló sportos válasszák, ha pont nagyon gyors szedánt szeretnének.