Kiderült, pontosan mit is tud a Mazda csodamotor
A Skyactiv-X motor olyasmit képvisel, amivel sok gyártó próbálkozott már, de a gyártásig senki nem jutott vele. Olyan belsőégésű motor, amely elvileg képes egyesíteni a benzines és a dízelmotorok előnyös tulajdonságait. Most az is kiderült, mire jó a sok hókuszpókusz: hihetetlenül alacsony fogyasztást lehet vele elérni.
A kétliteres, kompresszoros négyhengeres (itt írtunk róla bővebben) a méretéhez képest épp ezért nem is igazán tűnik erősnek. A csúcsteljesítménye 180 lóerő 6000-es fordulaton, a maximális nyomatéka pedig 224 Nm háromezernél. Hasonló teljesítményt fél literrel és egy hengerrel kisebb turbómotorokból is kihoznak mostanság. Itt viszont ez a teljesítmény igazán kedvező fogyasztási adatottal társul. Az aktuális WLTP szabvány szerint mérve az új motorral a Mazda 3 szedán 4,3 és 9,3 liter közötti fogyasztási, és 122-157 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási értékeket produkál, ami nem tűnik rossz eredménynek. Nyilván jobban jártak volna, ha megmarad az NEDC szerinti fogyasztásmérés, ott ugyanis 96 g/km-es legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási és 3,9-6,6 literes fogyasztási értékek adódtak volna, de ezek az adatok ma már legfeljebb érdekességnek jók.
A Skyactiv-X motorokat egyébként 24 voltos enyhe hibrid rendszerrel kínálják majd, amely szintén hozzájárul a fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez. Az öngyulladásos üzemben is használható benzinmotor egyébként a Mazda 3 négy- és ötajtós változatában is elérhető lesz, első- és összkerék-hajtással, valamint manuális és automata váltóval egyaránt.