Az utóbbi évek során számos, nem sűrített levegős abroncsot mutattak különböző vállalatok, sőt, ma már létezik ilyen szériagyártású kerék is, igaz, egyelőre csak kerti- és munkagépekre. A Michelin és a General Motors azonban most egy új változatot tesztel, amelyről azt mondják, hogy néhány éven belül megkezdődhet a szériagyártása.
A pneumatikus gumiabroncsnál eddig nem sikerült jobb megoldást találni, pedig a defekt lehetősége olyan biztonsági kockázat, amit az autógyárak és a gumigyártók is szívesen kiküszöbölnének. Az utóbbi néhány évben úgy nézett ki, hogy a sűrített levegőt rugalmas műanyag struktúrával válthatják fel, és a Michelinnek van is ilyen terméke Tweel néven, de úgy néz ki, a személyautókra alkalmas változat más konstrukció lesz. Az UPTIS fantázianevű kerékben az eddig sok helyen látott, műanyaglemezekből álló rács helyett V alakú gumilamellák váltják ki a levegő rázkódáscsökkentő, rugózó hatását.
A GM jelenleg még teszteli a megoldást, néhány Chevrolet Bolt elektromos autón, és bár a megoldás jellegzetességeiről kevés derül ki, első közelítésben működőképesnek látszik a levegőmentes gumiabroncs. A Michelin becslése szerint nagyjából a gumiabroncsok 20%-át kénytelenek defekt miatt selejtezni, és ezek az abroncsok lényegében kizárják a defekt elvi lehetőségét is. Ez pedig önmagában is jelentősen csökkentené a környezet terhelését, mivel évente mintegy 200 millió gumiabroncsot dobunk ki. A General Motors részéről külön hangsúlyozták, hogy a levegő nélküli gumiabroncs szükségtelenné tenné a pótkereket, ami a mai autókban lényegében holtsúly.
A General Motors és a Michelin egyelőre a további fejlesztéshez gyűjt adatokat, de a gumigyártó szerint akár már 2024-re szériagyártásra érett termék lehet az UPTIS rendszerű kerekekből.