Az AMG túllépi a 200 lóerőt literenként

2019.06.07. 10:19

Bár a többségnek az A35 AMG 306 lóereje is bőven sok lesz, a Mercedes gyári tuningrészlege az A45 AMG-vel túllép az észszerűség határain, hogy még egy leget bezsákolhasson.

Eddig is az AMG-é volt a legerősebb kétliteres turbómotor: az előző generáció fronthajtású 45 AMG modelljeibe 381 lóerős motort építettek. Ám úgy tűnik, a Mercedesnek fontos volt, hogy átlépje a kétliteresével a négyszáz lóerőt, így az M139 jelzésű motorból némi továbbfejlesztéssel 421 lóerő csúcsteljesítményt és 500 Nm maximális nyomatékot hoztak ki.

Ezzel minden számháborút sikerült megnyerni, legalábbis a sorozatgyártású kétliteres turbómotorok mezőnyében. Igazából egy erősebb autóról tudunk, ami valaha hivatalos márkakereskedésekben kapható volt, a 2014-es Mitsubishi Lancer Evo X FQ-440 MR nevű 40 darabos sorozat azonban nem tekinthető sorozatgyártott modellnek, mivel ezt a brit Mitsubishi képviselet tuningoltatta meg helyben.

Az AMG négyhengeres csúcsmotorja egyébként 2,1 baros maximális töltőnyomással éri el a négyszáz lóerő feletti teljesítményt, de lesz az M139-es motornak egy kevésbé durva változata is, 1,9 baros csúcsnyomással, ami 387 lóerő és 480 Nm csúcsnyomaték leadására lesz képes. Úgy tudjuk, a gyengébb változat kerül majd a 45 AMG modellek alapváltozataiba, míg az erősebb négyhengeres a drágább S változatok kiváltsága lesz.

Az átdolgozott négyhengeres sportmotorok megjelenésére még az idén számítani lehet, elsősorban az A osztály és a CLA csúcsváltozataiban, bár egyesek tudni vélik, hogy később a GLB terepjáróba is bekerül a 421 lovas AMG motor.