626 lóerős szörnyeteggé vált az új Flying Spur
Autós szakírók sokasága a világ legjobb autójának kiáltotta ki az új, kupé és kabrió karosszériás Bentley Continental GT-t, elsősorban amiatt, mert meglepő ügyességgel hoz össze elvileg összeegyeztethetetlen tulajdonságokat: sportos és agilis, miközben hatalmas és kényelmes, mindemellett fenemód finom kivitelű és elegáns is minden porcikája. Nem voltak kétségeink: a hasonló méretű, de négyajtós Bentley limuzin a Continental GT-vel azonos alapokra, hasonló műszaki megoldásokkal készül.
Alapja a Porsche által fejlesztett MSB-platform, hajtását pedig a hatliteres, turbós, W12-es motor frissített, már 636 lóerős és 900 newtonméternyi maximális forgatónyomatékot leadni képes változata végzi. Erősebb, de ügyesebb is a 2020-as modell a korábbi Flying Spurnél, hiszen elektronikusan vezérelt és elektromosan működtetett hátsókerék-kormányzása, illetve nem állandó, hanem csupán hátul permanens, elöl meg csak igény esetén bekapcsolódó összkerékhajtása lesz.
Természetesen tovább terebélyesedik a batár - a teljes hossza 5,3 méter, 130 milliméterrel tovább nyújtott, már 3,2 méteres tengelytávja miatt pedig már nemcsak az 1976-nál korábban gyártott, hanem már akár az 1990 előtti szabványú japán kei-autók is beférnek a kerékcsapágyai közé.
Egyelőre az amerikai árazást ismerjük: a 229 800 dolláros ár épp csak leheletnyivel marad alatta az AMG S65 ijesztő 232 500 dollárjának, de ami nagyon fontos: megnyugtatóan felülmúlja a sima Mercedes-Benz S560 (170 750) és a Mercedes-Maybach S650 (199 900) nyomorult konfekció-árazását.
Ha már az AMG ennyire közel van pénzben, a Flying Spurnek illik kicsit lépnie is, amit amúgy meg tud: a 0-100-at 3,8 másodperc alatt lezavarja, a végsebessége pedig 333 km/h. Mindez egy olyan autótól, amelynek saját tömege meghaladja a 2,4 tonnát.
Semmiféle luxust nem von meg utasaitól az új modell. Háromdimenziós, gyémántsteppelésű bőr borít benne mindent, még az ajtókat is, a légrugós rendszerben a korábbinál 60 százalékkal több levegő még alibabásabbá teszi a varázsszőnyeg-effektust, természetesen meglesz a műszerfal közepén az a James Bond hajdani Aston Martin DB5-ösének rendszámához hasonlóan, forgatható, háromoldalú panel, amely lehet fabetét, navi vagy analóg műszercsoport is.
Hogy ne csak Chichesterben, de Bronxban is keblükre öleljék az új modellt a leendő tulajdonosok, a megfelelő street cred sem marad el: az alapból szállított kerekek 21 colosak (a Mulliner már megtervezte a 22-eseket is), rendelhető lesz teljes hosszúságú panorámatető, a motorosan mozgatott Emily bocsánat, stilizált B betű pedig a gazdi zsebében lapuló jeladós kulcs közelségére előbújik a maszkból, és még háttérvilágítást is kap. Istenem, egy Bentley is állhat néha olyan helyen, ahol rossz a közvilágítás.
Mielőtt pedig "jajj de ronda az a lámpá"-zni és "mekkora már az a hűtőmaszk"-ozni kezdünk, ne feledjük: az elsődleges piac az USA, azt követi Kína, s csak utána jövünk mi, európaiak.