Megjött a Mercedes új hétülésese
A korábban már mutogatott tanulmányhoz képest sok újdonságot nem hozott a most leleplezett széria GLB. Ez lenne itt a Mercedes új legnagyobb kompaktja.
A városi terepjárós kiállásnál nem állt meg a kínálatbővítés, a GLB tengelytávja tíz centis toldást kapott a B osztályhoz képest, amivel az alapjain osztozik. Az új hétüléses teljes hossza így 463 centi lett, amivel a kis három üléssorosok között egy hosszához képest nagy tengelytávú kompakt lett. A nála hat centivel hosszabb Skoda Kodiaqnak például négy centivel rövidebb a tengelytávja. Ezzel és az 1,89 méteres szélességgel egész tágas belső teret alakíthattak ki a szögletes bódéban. A GLB ülésrendszerének leglényegesebb eleme a középső üléssor, amely 2:1:2 arányban dönthető háttámlákat kapott, és 14 centit tologatható előre-hátra.
Az utastér elöl egy az egyben az A osztályról jött, itt is a széles dupla kijelző dominálja a kormány mögötti teret. A lényegi paraméterei viszont: három üléssorral ugyan csak 179 literes csomagteret tud a GLB, de akinek elég a két üléssor, az már 560 literrel számolhat. A hajtás alapja benzinvonalon egyelőre az új 1,33 literes, Renault-val közösen fejlesztett 163 lóerős négyhengeres. És már kezdetben ott lesz a kétliteres turbós 224 lóerővel. A dízelkínálatot egy 150 és egy 190 lóerős kétliteres adja, mindkettőhöz nyolcfokozatú duplakuplungos automata van egyelőre, míg a benzinhez hétfokozatú automata. Kézi váltós opciókról még nem hallani.
Az elsőkerék-hajtás lesz alapáras, de teljesen változó nyomatékelosztású, állandó összkerékhajtással is lehet majd kérni a GLB-t. Hazai irányárak még nincsenek. Annyi biztos, hogy a három üléssoros változat jól jön a felső-középosztálybeli nagycsaládosoknak, mert mint bármire hét üléssel, erre is jár majd a 2,5 milliós állami támogatás.