Itt van Európa új kedvenc BMW-je
A szedán után, amelyet már tavaly lelepleztek, a BMW most a 3-as sorozat Touring, azaz kombi változatát is megmutatja. Rendelni napokon belül lehet, szállítani viszont csak az ősztől kezdik.
A sorrend nem véletlen: ha az egész világot nézzük, a 3-as BMW négyajtós változata messze a legnépszerűbb. Európában, és azon belül Németországban azonban a kombi a népszerűbb: otthon a Touring nagyjából az eladások 60%-át hozza. Ezért is tartják a hivatalos bemutatót a Frankfurti Autószalonon: sehol másutt nem számíthatnának ekkora érdeklődésre.
Ahhoz képest, hogy a 3-as sorozat mekkorát nőtt az utóbbi években, és hogy az új Touring sem épp apró a maga 4,709 méteres hosszával, 1,827 méteres szélességével és 1,470 méteres magasságával, szinte vicces, ahogy a raktér befogadóképességét lényegében érintetlenül hagyták a Touring esetében. Alaphelyzetben 500 literünk lesz, kerek 5 literrel több, mint az előző generációban, lehajtott hátsó ülésekkel pedig 1510 literre növelhető a hasznos térfogat, ami úgy száz-százötven literrel kevesebb, mint a kompakt kombik átlaga. Olyan, mintha ezzel üzenne a BMW: aki cipekedésre használná a kombiját, rossz helyen jár.
A motorválaszték azonos a szedánéval: hatféle motorral érkezik a Touring, három dízellel és három benzinessel. Az előbbiek 150, 190 és 265 lóerősek, az utóbbiak 184, 258 és 374 lóerővel érkeznek. Az igazi újdonság az, hogy később, 2020 nyarától a Touringot is forgalmazzák majd a szedánból már ismert konnektoros hibrid hajtással. A 330e változatba a 320i 184 lóerős kétliteres benzinmotorja, és egy 109 lóerős villanymotor kerül, mindkettő a ZF-féle nyolcsebességes automatára dolgozik. A gyáriak szerint az elektromos hatótáv 66 km, bár a BMW-nél a hivatalos mérésekre már nem használt NEDC szabvány szerinti adatot tették közzé.
Az új Touring ára emelkedik egy keveset az elődjéhez képest: Németországban 1350-1550 euró lesz a különbség. A típus június közepétől lesz rendelhető Európában, forgalmazni pedig szeptember utolsó napjaiban kezdik.