Ultima RS: most akár 1200 lóerővel
A legendás Lee Noble készítette az első Ultima sportkocsit 1983-ban, és az eredeti koncepció azóta sem változott sokat. Látványos, középmotoros sportkocsi, megfizethető árcédulával és félelmetes menetdinamikával. Csak a részleteken finomítottak sokat – ennek az eredménte az Ultima legújabb sportkocsija, az RS, amelyet mintha már formatervező is látott volna.
Ahogy évtizedek óta, ezúttal is átdolgozott Chevrolet V8-asok hajtják az Ultima sportkocsijait. Az RS-be háromféle motor is kerülhet: az alapkivitel a 480 lóerős LT1-est kapja, de lesz RS 650 lóerős LT4-es és 800 lóerős LT5 jelzésű small block V8-assal is. Ez utóbbiak már kompresszorosak, és teljesítik az Euro6-os normát, így kaphatnak rendszámot is. Aki ez utóbbi feltételhez nem ragaszkodik, az rendelheti a csúcsváltozatot 1200 lóerővel is, amivel a pályanapok réme lehet a sportkocsiból.
A 930 kilós gép persze már az alapmotorral is elég jól megy, a gyorsulási ideje 96 km/h-ra 3,3 másodperc, a végsebessége pedig 290 km/h körül van, a csúcskivitel az 1200 lóerős motorral pedig 2,3 másodperc alatt gyorsul százra, és 400 km/h körül lesz a vége. Az egészben azonban nem is ez az érdekes, hanem hogy mit kérnek egy ilyen autóért: azt ígérik, nem lesz drágább, mint egy M3-as BMW, ami 60 ezer angol font körüli árat jelent. Ez persze az alapkivitel ára, de már az is állva hagyja a legtöbb, háromszor ennyibe kerülő sportkocsit.
Cserébe az Ultima nemigen kínál kényelmi extrákat: ugyan Porsche váltót építenek be, de az sem PDK, hanem egyszerű, hatfokozatú manuális készülék. A gyáriak szerint az automata nem illeszkedne az autó karakteréhez.
Az olcsó és nagyon gyors modell egyik hátránya, hogy viszonylag sokan szeretnének ilyet, ezért is van, hogy a kulcsra kész autókért két éves várólista végére lehet beállni. Ám az Ultima RS-t készletben is meg lehet majd rendelni, ebben az esetben 22 hétre rövidül a várakozási idő.
Az Ultima RS-t élőben először július elején, a Goodwood Festival of Speeden mutatják be a közönségnek, remélhetőleg nem csak álló helyzetben.