Bejelentették az autószerű Le Mans-i versenygépeket
A Le Mans-i 24 órás versenyt rendező ACO ismertette, hogy hol áll a tervezet, amely a versenyen induló egyedi versenyautók leváltását célozná a hétköznapi autókhoz közelebb álló típusokkal.
Valódi szériamodellekről persze szó sincsen: annyi lenne az elvárás, hogy két év alatt legalább húsz, közúti közlekedésre alkalmas példány készüljön az autókból. A cél azonban az, hogy ezek legyenek a mezőny leggyorsabb autói. Ennek érdekében 750 lóerő körüli teljesítményt és 1100 kg-os alsó tömeghatárt írnának elő, így a jelenlegi pályán három és fel perc körüli időket futhatnának az új autók.
Az új szabályok egyik legfontosabb célja, hogy az autók formája ne a manapság megszokott speciális versenyautó-forma legyen, hanem olyasmi, amit az utcán is el lehet képzelni. Példaképpen egy Ford GT-szerű autót mutattak, nagyobb szárnyakkal és légbeömlőkkel, de az Aston Martin is mutatott egy képet a Valkyrie leendő versenyváltozatáról, és a Toyota is a Gazoo Racing Super Sportról a Toyota versenyszíneiben.
Minden részletet egyelőre nem ismerünk, de úgy néz ki, a GTE kategóriában már működő – Balance of Performance-nek, röviden BoP-nak nevezett – mesterséges kiegyensúlyozást alkalmaznak majd.
Ami a hajtásokat illeti, nem lesz kötelező a hibrid hajtás, és az elektromos hajtásrész teljesítményét 270 lóerőben maximálják, de a BoP révén biztosítják, hogy a különféle hajtásrendszerek teljesítménye ne térjen el egymástól jelentősen.
Az ACO egyértelműen abban reménykedik, hogy új aranykort hozhatnak az új szabályok, olyat, amilyen húsz éve nem volt Le Mans-ban. Az 1990-es évek második felében volt néhány olyan év, amikor számos gyári támogatású alakulat versengett egymással. Akkoriban egyszerre volt jelen Le Mans-ban versenyképes technikával az Audi, a BMW, a Mercedes, a Nissan, a Porsche és Toyota, de 2000 után nemigen akadt egyszerre háromnál több csapat, amely esélyes lett volna a győzelemre.