Dráma után a címvédő trió nyert Le Mans-ban
Ahogy tavaly, úgy idén is csak házon belül versenyeztek a győzelemért a Toyoták a Le Mans-i 24 óráson. Nem sokon múlt, hogy a gyengébbnek tartott trió elverje a címvédőket, de egy defekt eldöntötte a meccset.
A tavalyi kettős győzelem után idén is elvitte az első két helyet a Toyota Le Mans-ban. A gyári ellenfelek nélkül maradt japánok másodszor hozták le simán, érdemi ellenfél nélkül a világ legnevesebb egynapos versenyét. A házon belüli élverseny valamennyi izgalmat legalább hozott idén, a futam nagy részét meglepetésre a tavaly második, 7-es számú Lopez/Conway/Kobajasi toyotás trió uralta. Aztán egy órával és egy perccel a befutó előtt egy lassú defekt miatt elúszott a győzelmük. Még nem egészen tiszta, hogy ebben mekkora szerepe volt a csapatnak (meglehet, hogy egy szenzorhiba rossz abroncsot cserélt a csapat, így plusz egy kört ment Lopez a defektessel), de már mindegy is: a 8-as Toyota Fernando Alonsóval, Sebastien Buemivel és Kazuki Nakadzsimával megvédte a címét a futamon.
Érdemi csaták inkább csak a Toyoták mögött történtek, bár a hatodik helyig nagy különbségekkel ért célba a mezőny (teljes végeredményt itt találsz). Az összetett harmadik helyre, hat kör hátrányban az SMP Racing ért oda. Sokat elmond az erőviszonyokról, hogy a csapat legjobb köre két és fél másodperccel volt lassabb, mint a leggyorsabb Toyota 3:17,297-es körrekordja.
Egész izgalmas lett az LMP2-es kategória. A kategóriát az összetett hatodikként végző, címvédő Signatech Alpine nyerte a Lapierre/Negrao/Thiriet hármassal. Ők sokáig az orosz G-Drive-val meccseltek nagyot, végül egy kör előnyben futottak be a Jackie Chan Racing Orecája előtt.
A legszorosabb meccset - ahogy mindig - a GTE Pro kategória hozta. Az utolsó fél órára, bő 23 órával a rajt után itt még körön belül fordult rá az első öt két Ford, két Porsche és egy Ferrari felosztásban. Végül utóbbi, az AF Corse 488-asa nyert a Calado/Guidi/Serra trióval két Porsche előtt. A Ferrari győztes hármasából egyébiránt ketten, Calado és Guidi is először nyertek kategóriát Le Mans-ban, de ennél nagyobb szó, hogy a 488-as kategóriagyőzelme a Ferrari első Le Mans-i győzelmének hetvenéves évfordulóján született.
A leintéssel nem csak a Le Mans-i 24 órásnak, de a 2018-19-es WEC-szezonnak is vége. Még lesz egy nyolcfutamos 2019-20-as szezon, és abban még egy Le Mans-i futam jövőre, majd 2020 második felétől az új szabályoknak hála egy teljesen új korszak kezdődik a megbízhatósági versenyzésben. Az eddig ismert infók alapján a mostaninál sokkal izgalmasabb széria lesz a WEC-ből, azzal együtt pedig a jövő Le Mans-jai is sokkal érdekesebbek lehetnek a sokszereplős, hipersportautós korszakban.