Már biztos: jönnek a hibrid WRC-k
Az FIA bejelentette, így most már nem kérdéses: 2022-től hibrid technikára vált a rali-világbajnokság. Két lépcsőben vezetik át a gyártókat az új korszakba.
![maxresdefault](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2637/26376/263765/26376524_e791a80df550b874467922fd53f7b8c0_wm.jpg)
Azután, hogy az év elején Jean Todt FIA-elnöknek volt egy nagy visszhangot kapott nyilatkozata az ügyben, nem meglepő, hogy komoly változásokat hoz a jövő a ralisport csúcsautói, a WRC-k számára. Todt akkor arról beszélt, hogy mint egy szakág legfelsőbb szintjének, a rali-világbajnokságnak követnie kell az iparági trendeket, ennek ellenére a sorozat még mindig kerüli az új technikákat (1,6-os turbós benzineseket használ energiavisszanyerő rendszerek nélkül).
Az FIA héten tett bejelentése szerint a 2022-es szezontól kerül hibrid hajtás a WRC-kbe. Azon gyártók, akik attól a szezontól szerepelni akarnak a sorozatban egyforma villanymotort és akkumulátort kapnak majd ehhez. Három szezonon át ezt kell beépíteniük az autójukba, majd 2025-től szabadságot kapnak a hibrid-fejlesztésekben. Erre a két lépcsőre azért van szükség, hogy ne vegyék el azon gyártók kedvét, akik ma még nem állnak jól hibrid területen, de szeretnének ott lenni a mezőnyben '22-től.
![yt](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2824/28249/282497/28249785_4373f54551104dc69602f2ffdc3aa259_wm.jpg)
Jelenleg négy gyártó (Toyota, Hyundai, Ford, Citroen) van jelen a világbajnokságon, ezek közül a Toyota és a Citroen hangosan a hibrid WRC-k mellett voltak az utóbbi időben, de várhatóan a Ford és a Hyundai is maradnak a következő időszakban.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)