Saját kezébe veszi az autók programozását a VW
Az autók mechanikai szabványosításán már túljutott a VW, és most ugyanerre készülnek a programozásuk terén is. A jelenlegi káosz helyett átlátható, moduláris, jól együttműködő szoftvert ígérnek a következő évtized közepére.
A projekt eredménye a vw.os nevű program lesz, amely – ahogy a VW digitális szolgáltatásokért felelős igazgatója, Christian Senger fogalmazott – egységes alapfunkciókat valósít majd meg a cégcsoport minden márkájának autóiban. Talán mindezeknél is szemléletesebb, hogy a cél az, hogy a jelenlegi 10%-nyi saját fejlesztésű szoftver helyett a VW típusokban futó programok 60%-a legyen saját fejlesztés 2025-re.
Az autó számítógépein futó programok eddig nagyrészt az alkatrészekkel együtt érkeztek a beszállítóktól, a VW csak összehangolta a működésüket, ahol szükséges volt. Ám az elmúlt tíz évben a szoftver mennyisége durván a tízszeresére nőtt, és a komplikáltabb, idegen programokkal a VW fejlesztőinek egyre komolyabb gondjaik akadtak. Kiváló példa az épp készülő 8-as Golf, amelynél az is felmerült, hogy a szoftverhibák miatt fél évet csúszna a bemutató.
Az első, már a vw.os korai verzióját tartalmazó modell az ID.3 villanyautó lesz, de 2025-től a tervek szerint már minden új modellbe ez kerül majd. Jelenleg a cégcsoport durván 70 különféle irányítómodult használ, amelyek 200 beszállítótól származnak. Ezek közül számos azonos funkciót lát el teljesen eltérő megvalósítással. A vw.os projekt célja, hogy minden irányítási feladatra szabványos megoldás álljon rendelkezésre, így biztosan nem fordulhat elő, hogy a vállalat többször költsön ugyanannak a feladatnak a megoldására.