A gyáriak egyelőre csak brit rekordról beszélnek, pedig valószínűleg a JCB-é most a leggyorsabb traktor a világon.
A rekorddöntéshez nem változtattak a Fastrac traktor alapvető felépítésén, de a 7,2 literes, hathengeres Dieselmax motort azért rendesen megtuningolták. A megszokott, nagyjából 300 lóerő és 1300 Nm helyett így 1000 lóerő és 2500 Nm leadására lett alkalmas, a tipikus 70 km/h-s csúcssebesség helyett pedig 166,7 km/h-ig gyorsították. Ehhez kellett persze egy hosszabb áttétel is, és a durván öt tonnás gépre szereltek néhány légterelőt is, részint a légellenállás csökkentése, részint a stabilitás javítása érdekében.
A műfajban ez elég nagy tempónak számít: néhány éve a Valtra T234-es gépe még 130 km/h-val állított fel világrekordot, amelyet később a Top Gear műsorban Stig javított 140 km/h-ra. Ehhez képest szerénykedésnek tűnhet, hogy a JCB saját rekordját csak brit rekordnak nevezi – valószínűleg elmenne az világrekordnak is – bár nagyon érdekes kérdés, hogy hol húzódnak egy-egy ilyen jármű-kategória határai. A teljesítmény alapján akár már most is simán felgyorsíthatták volna a gépet sokkal nagyobb tempóra – a 300 km/h-hoz bőven elég ezer lóerő – akadályt nyilván csak az erőátvitel és a karosszéria jelenthet. Ám az áramvonalas feltétekkel a JCB már átlépni látszik a kategória határait – talán ennek szól a szerény tálalás.