Sok minden kiderült az elmúlt napokban a BMW terveiről, és nem csak azokról, amelyek a kínálat villamosítását célozzák meg. Az is kiderült, hogy hogyan szűkítik le összesen kétféle blokkra a belsőégésű motor-kínálatot, mielőtt a cég átáll az elektromos modellek gyártására.
Az információ egyenesen a BMW műszaki igazgatójától származik: Klaus Frölich elmondta, hogy a dízelmotorok még legalább 20, a benzinesek legalább 30 évig maradnak a BMW kínálatában, mivel számos olyan terület akad még, ahol az elektromos autózáshoz szükséges infrastruktúra kiépítésére rövidebb távon nem lehet számítani. Olyan, ritkábban lakott területekről van szó, mint Oroszország vagy Kína egyes részei, vagy bizonyos közel-keleti vidékek, ahol nemigen érné meg 3-400 kilométerenként villanyautó-töltőket elhelyezni. Ezeken a területeken nincs más megoldás, mint a hagyományos motorral hajtott autók.
A BMW motorválasztéka még az elmúlt évek szabványosítása ellenére is elég változatos, de Frölich szavaiból az is kiderült, hogy ez már nem lesz így sokáig. Mindentől szabadulnak, amiből nem lehet eleget eladni. Így nem csak a V12-es sorsa pecsételődött meg, de például a 400 lóerős, négyturbós szuperdízelé is, amely Frölich szerint túl komplikált. Érdekes módon a BMW legegyszerűbb motorjától, az 1,5 literes háromhengerestől is megszabadul a közeljövőben. Ezt állítólag túl drága a szigorodó euro-normákkal összhangban fejleszteni, Európán kívül viszont egyáltalán nem kínálták eddig sem.
A legérdekesebb azonban az, hogy a V8-as létjogosultsága is megkérdőjeleződött. „A hathengeres turbómotorunk hibrid rendszerben 500 kW (kb. 680 lóerő) fölött jár, és elég nyomatékos, hogy a létező hajtásaink bármelyikét eltörje.” - jellemezte a helyzetet Frölich, ami egyben azt is jelenti, hogy a V8-as fejlesztésére sincs szükség, legfeljebb presztízs-okokból.
Mindebből az derül ki, hogy a BMW-nél éveken belül két motorra szűkülhet a választék: a kétliteres négyhengeres és a háromliteres hathengeres soros blokkokra. Ezekkel végül is a Miniktől a Rolls-Royce-okig mindent felszerelhetnek, és lefedhető a 100 és 700 lóerő közti teljesítménytartomány.