Megint benzinmotorral nyerték meg a Pikes Peak-et
Miután a Volkswagen ID.R tavaly 8 perc alá szorította a Pikes Peak hegyi felfutó pályarekordját, az idén nem akadt nagy költségvetésű gyári csapat, és az idők is sokkal gyengébbre sikerültek. Ezzel együtt a győzelmet az idén is 10 percen belüli idővel szerezte meg Robin Shute, a verseny első brit győztese, egy szuperkönnyű, Honda motoros versenygéppel.
A Pikes Peak tavaly a Volkswagen végtelenül drága villanyautós magánszámáról szólt, amely új pályarekordot eredményezett. Az idén viszont ismét a magáncsapatoké lett a főszerep. Sajnos az év szenzációja Carlin Dunne halálos balesete marad, de azért érdemes megemlékezni az idei győztesről is. Autóval a leggyorsabb Robin Shute lett, egy Wolf GB08-as, kétüléses versenyautóban, amelyet kétliteres, turbós Honda versenymotor hajt.
Eredetileg 8'30” körüli időt tartottak reálisnak az autóval, de a motorral voltak kisebb problémák az egész hétvége során, így Shute végül a 9'12,476”-es győztes időnek is nagyon örült. A második, és egyben a leggyorsabb karosszériás autó Raphael Astier átépített Porsche 911 GT3 Cup-ja lett, ezzel 9'23,721” alatt értek fel. A leggyorsabb szériakocsi a Bentley korábban beharangozott becsövezett Continental GT-je lett, ezzel Rhys Millen 10'18,488”-es időt futott, ami egy ilyen két tonna körüli szörnyetegtől egyáltalán nem rossz idő.
Nem csodálkoznánk, ha most csendesebb évek jönnének Pikes Peak-en. A versenyt időről időre ugyan felfedezi magának valamelyik gyártó, felállít egy-egy új rekordot, néha még a konkurenciát is a versenyhez vonzza, viszont a Dunne balesetéhez hasonló szörnyű balesetek, és a VW-éhez hasonló, megdönthetetlennek látszó pályacsúcsok nem feltétlen szolgálják a futam népszerűségének növekedését.