Úgy látszott, hogy már végleg az SQ8-ashoz hasonló erős dízel-batárokra süthetjük rá a sportos jelzőt, mivel mást már nemigen készítenek az Audinál. Nem így lett: az S8, a csúcs-szedán legerősebb változata benzines marad, bár itt is minden eszközzel igyekeztek csökkenteni a fogyasztást.
Ugyanazt a négyliteres turbómotort alkalmazzák itt is, amelyet a Bentley, a Porsche és a Lamborghini típusaiból már ismerünk. Ma már szinte természetes módon itt is megtalálható a 48 voltos enyhe hibrid hajtás, amivel önmagában vagy 0,8 litert faragtak a fogyasztáson, de emellett alkalmaznak hengerlekapcsolást, és még több más trükköt is ugyanebből a célból.
Az Audinál a V8-as valamivel erősebb, mint a Bentley Continental GT-ben: a hivatalos adat 571 lóerő és 800 Nm. Ám érdekes módon az Audi egyszerűen nem közölt semmi mást arról, hogy hogyan megy az új csúcsmodell. Inkább az autó érdekesebb műszaki megoldásait igyekeznek hangsúlyozni.
Ilyenek az óriási kerámia féktárcsák: elöl 420, hátul 370 mm-eseket alkalmaznak, így a lassítás nem lehet gond. Természetesen a futómű is a legjobb, ami csak elérhető: légrugós, aktív csillapítású rendszer, amely kerekenként dinamikusan alkalmazkodik, így például jelentősen csökkenti a karosszéria nem kívánt dőlését kanyarban. A stabil kanyarvételt segíti egyébként az aktív hátsókerék-kormányzás is, amely kis tempónál jelentősen csökkenti a fordulókör méretét, gyorsabban haladva viszont stabilabb sávváltásokat tesz lehetővé.
Talán ez utóbbi megoldás miatt is döntöttek úgy, hogy az S8 számos fontos piacon, így az Egyesült Államokban, Kínában, Kanadában és Dél-Koreában csak a hosszabb A8 karosszériával lesz elérhető, amely 517 centis, míg Európában megvehető lesz az 504 centis rövidebb kivitel is.
Egyelőre a bevezetés pontos időzítését sem ismerjük, csak annyi biztos, hogy a forgalmazást még az idén – várhatóan az év végén – megkezdik. Egyelőre az árakat sem közölték, de az előd árfekvése alapján 120 ezer euró, vagyis 39 millió forint környéki alapárra lehet számítani.