Elhunyt a Chrysler legendás megmentője
A detroiti autógyártás kulcsfigurája volt az 1960-as és az 1990-es évek között: Lee Iacocca ezen keresztül az egész autóiparra befolyással volt.
A mérnök végzettségű Iacocca már gyakornok is a Fordnál volt, de teljes állásba már a kereskedelmi részlegnél ment. Később egy könyvében azt írta, jobban szeretett emberekkel foglalkozni, mint gépekkel, és ott akart lenni, ahol történnek a dolgok. A valódi karrierje 1956-ban kezdődött egy részletfizetési kampánnyal: az 56-ot 56-nak szlogen tulajdonképp kedvező részletfizetési konstrukciót takart: 20% befizetésével haza lehetett vinni az autót, havi 56 dollár részlet mellett. Ám ez akkor annyira hiányzott, hogy Iacocca karrierje hirtelen szárnyalni kezdett. Az 1960-as években kulcsszerepet kapott a Mustang kidolgázásában, 1970-re pedig a Ford elnöki székében találta magát. Ám nem igazán jött ki Henry Ford II-vel, aki 1978-ban felmondott neki, hiába termelt a cég több profitot, mint bármikor korábban.
A Chrysler azonnal lecsapott: hét héten belül már a csőd szélén vergődő riválist vezette. Végül kijárta a kormányzati hitelgaranciákat a Chryslernek, amiből kisebb, takarékosabb modelleket fejlesztettek. 1983-ra a Chrysler ismét nyereséget hozott, visszafizette az államilag garantált hiteleket, és jobban működött, mint valaha. Az 1990-es évek elején aztán megismétlődött a csoda: amikor Iacocca visszavonult – egyébként ismét a cégvezetésben kialakult viták miatt – akkor ismét nyereséget hozott a Chrysler, míg a GM és a Ford még vastagon veszteséges volt.
Később sztárszerzőként is sikeres volt, és nem csak autóipari témákban: 2007-ben a Bush kormányzatot kritizáló könyvet jelentetett meg. A magánéletben kevésbé volt szerencsés: első felesége halála után még kétszer házasodott, de végül egyedül halt meg 94 évesen, Parkinson kórban.