Goodwoodban is porba alázna mindenkit a Volkswagen
A Goodwood Festival of Speed elsősorban fesztivál a gyors autók rajongóinak, de azért verseny is, ahol ugyan a részvétel a fontosabb, de a győztes is kap némi plusz figyelmet.
A Volkswagen tavaly már megnyerte ezt a rövidke, 1,86 km-es hegyi felfutót az ID.R-rel, a Pikes Peak-et és a Nürburgring elektromos rekordját értelmetlen mértékben agyonverő elektromos prototípussal, az idén így magasabbra tették a lécet. Már nem csak nyerni mennek a békés fesztiválra, a pályarekordot akarja a VW.
Az abszolút rekord egyébként 1999 óta áll: akkor Nick Heidfeld az egy évvel korábbi F1-es McLaren-Mercedesszel, az MP4/13-assal ért végig a pályán 41,6 másodperc alatt, ezt szeretné most a VW túlszárnyalni. Tulajdonképpen nem is nagyon kétséges, hogy menne. Tavaly futottak egy 43,86-os időt, de ha rendesen felprogramozzák az ID.R-t – az az autó híre, hogy kanyarról kanyarra optimalizálható a teljesítményleadása – és Romain Dumas is komolyabban veszi a feladatot, nem csak úgy autózgat a közönségnek, akkor bezsákolhatják ezt a rekordot is, akár évtizedekre.
A kérdés inkább az, hogy megéri-e egy olyan rendezvény rekordját hajkurászni, ahol versenyt csak azért rendeznek, hogy legyen miért gyorsan mennie az amúgy zömmel múzeumba való járműveknek. Nem látszik-e ez kívülről olyan kínosan nevetséges túlzásnak, mint ha valaki szalonnasütögetős tábortüzes bulira büfékocsival érkezik.