Jól bevásárolt automatából a Chrysler

2019.07.04. 12:13

Lassan a fél autóipar a ZF nyolcfokozatú automatáját használja, és a következő generáció is hasonlóan közkedveltnek ígérkezik.

zf8hp

A ZF 8HP automata váltócsaládja, amely 2008 óta készül, kivételesen népszerű manapság. Ilyet építenek a VW-csoport legtöbb hosszmotoros luxusautójába – az Audinál az A4-től felfelé mindenbe – valamint a Jaguarok és a Land Roverek zömét is ilyennel építik. Ám a két legnagyobb megrendelő a BMW és a Fiat-Chrysler. Ez utóbbi írt most alá újabb nagy megrendelést a ZF-fel a bevált automata 2022-től készülő új generációjára.

Bár Alfa Romeókba és Maseratikba is beépítik a 8HP-kat, az FCA elsődlegesen mégis az amerikai autóiba szánja az új automaták zömét. Ilyen kerül ugyanis az összes nagy, hosszmotoros személyautójukba, a RAM pickupokba, a nagyobb Jeepekbe – azokba az autókba, amelyekből jelenleg a Fiat Chrysler fenntartja magát.

Úgy tudjuk, eleinte csak a ZF Saarbrückenben működő üzemében készülnek majd az új, negyedik generációs 8HP-k, amelyek alkalmasabbak hibrid hajtásváltozatok kialakítására, mint a korábbi generációk, de valószínű, hogy később ezeknek a váltóknak a gyártását is átveszi majd a Chrysler. Régebbi 8HP változatokat most is gyártásban tart Észak-Amerikában, azokban az üzemeiben, ahol régebben saját tervezésű automata váltói készültek.

Bár a pontos pénzügyi részleteket nem hozták nyilvánosságra, a pletykák szerint a Fiat Chrysler megrendelés 17-20 milliárd dollárnyi forgalmat jelent a ZF számára. A cég szóvivője erről annyit mondott, hogy nagyon nagy megrendelést kaptak, nem sokkal kisebbet a BMW-énél.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.