Ha így nő tovább, népmárka lesz a Lamborghiniből
Ahogy az várható volt, az egekbe lökte a Lamborghini eladásait, hogy a beszállt SUV-piacra. A saját méretükhöz képest mindenképp, 98 százalékot nőttek a márka eladásai az Urus miatt.
Túl vagyunk 2019 első felén, egymás után jönnek a statisztikák, mit teljesített az autóipar az első hat hónapban. A Lamborghini is kiadta számait, és mint írják, januártól június végéig 4553 autót adtak el. Globálisan ez még mindig nem tűnik nagy számnak, mostanság a szintén kézműves sportautó-gyártásban utazó Ferrari is ilyen számokat produkál, csakhogy a Lamborghini tavaly ugyanilyenkor 2327 eladásnál állt. Azaz éves viszonylatban 98 százalékot nőttek magukhoz mérten, ami nagyon ritkán látott lépték az autóiparban. Sőt, ezzel már most több autót adtak el, mint 2016-ban, amikor tizenkét hónap alatt is csak 3815-öt sikerült.
Az ok nyilvánvaló: 2018 első felében még éppen csak elkezdték gyártani az Urust, a márka első városi terepjáróját, most pedig már két kézzel szórják őket bele a nagyvilágba. Egész pontosan 2693 darabbal szórták meg szegény bolygót januártól júliusig a 2,2 tonnás luxus SUV-ből. A Huracanból 1211 ment el, de még a kínálat hagyományos értelembe vett csúcsmodelljéből, a V12-es Aventadorból is eladtak napi átlag bő négyet, összesen 649-et.