Így szól az F1-es motor utcai Porschében

2019.07.09. 06:41

Eléggé képtelenül hangzott az ötlet, hogy a régi Porsche 911 Turbóba építsenek 1980-as évekből megmaradt turbós F1-es motorokat, de megtörtént, és a végeredményt az idén meg is mutatták Goodwoodban. Jó a hangja és jól is mozog, bár nyilván nem hozták ki belőle az elképzelhető maximumot.

Tavaly ősszel hallottuk először, hogy a McLaren és a Lazante nevű tuningcég mire készül. A Porsche által gyártott 1,5 literes V6-os TAG turbómotorokból megmaradt példányokat terveztek 930-as Porsche karosszériákba építeni. Ez a kombináció két olyan ritkaságot tartalmaz, amiből egyért is ölnének a gyűjtők: a TAG motorral 1983 és 1987 között három világbajnokságot nyert a McLaren, miközben a 930-as Porsche 1975 és 1989 között a leggyorsabb pénzért megvehető utcai autók közé tartozott.

A motor, amely a versenypályán 750 és 1000 lóerő között adhatott le, ebben az utcai kivitelben sem épp gyenge: 503 lóerőről és 420 Nm csúcsnyomatékról hallani, de ami a lényeg, és a Goodwoodban megfuttatott példány ennek adta bizonyítékát, szép hangon, megbízhatóan működik. Az autó sem tűnt annak a vezethetetlen szörnyetegnek, amilyen a versenymotorral lehetne.

Kevesebbet persze nem is várna az ember, ha tudja, hogy a tizenegy autó minden egyes példányának az ára kb. 420 millió forintnak megfelelő összeg lesz, és ezért olyan autót kapunk, amellyel csak versenypályán lehet majd közlekedni, hiszen a motor soha semmiféle emissziós szabványnak nem felelt meg, nem is arra tervezték.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.