Tartja a lendületét a Volvo, történelme legjobb első hat hónapján van túl a svéd-kínai márka. 340 826 autójuk fogyott június végéig, 7,3 százalékkal több, mint a tavalyi első félévben.
Nagy általánosságban nagyon jó éveket él a világgazdaság és ez meglátszik azon is, hogy a Volvo minden fontos régióban egyenletesen tudta növelni az eladásait. Amerikában öt százalékkal, Ázsiában tízzel, az EMEA (Európa, Afrika, Közel-Kelet) piacokon pedig hat százalékkal haladták meg a számok a tavalyiakat. Ezeken belül nemzeti piacokra bontva a brit és a német különösen érdekes, előbbin 29, utóbbin 32 százalékot tudott erősödni a Volvo egy év alatt.
A számokat megint a városi terepjárók húzták felfelé. Az XC60 mindenhol jól fogyott, az XC40 Európa és Amerika kapott rá különösen, de az USA-ban érthető okokból az XC90 is befért a húzómodellek közé.
A folytatás érdekes lesz, innen ugyanis simán verhetőnek tűnik a tavalyi rekord. 2018-ban 642 253 autót adott el a Volvo, történelmében először lépve át a hatszázezres küszöböt. Az idei számokban az általános növekedésen belül érdekes az ázsiai piac masszív erősödése. Messze nem ez a Volvo legerősebb piaca, viszont itt növekednek a legnagyobb arányban. A júniusuk például a valaha volt legjobb volt ott, így ha ez a trend marad, akár a hétszázezres globális eladás is meglehet idén.