35 millió euró elköltése és hét hónap munka után újranyit a nardói tesztpálya. Nagyobb biztonságban lehet majd tolni a nagysebességű teszteket, de az önvezető autós fejlesztésekre is felkészültebb lett a központ.
Az olasz csizma sarkán, Lecce közelében lévő óriási tesztpályát még a Fiat építette jobb éveiben. 1975-ben készültek el a 12,5 kilométeres nagy körrel, aminek a hatalmas belterületén idővel több kisebb tesztpálya is épült, de nagy része még így is mezőgazdasági terület a mai napig. Sebességtesztekre mindenféle gyártók kibérlik kezdet óta, így történt meg 1979-ben, hogy a Mercedes idehozta a C111-esét, amivel aztán felállította a pálya azóta is élő sebességrekordját 403,978 km/h-val.
A Porsche 2012-ben vette meg a komplett Nardo Ringet, amit akkoriban a Prototipo SpA nevű cég üzemeltetett független tesztpályaként, azaz jó pénzért beengedtek rá bárkit. A Porsche sem csak magának szerezte meg a ringet, de még csak nem is a VW-konszern márkáinak; a németek továbbra is publikusan, üzleti alapon működtetik a pályát, ami mostanra már egy nagyon összetett tesztkomplexummá épült. Közel húsz különböző tesztterület van itt a nagy kör mellett, például egy 6,2 kilométeres kanyargós tesztpálya belül, valamint sok kisebb terepes, aszfaltos és mindenféle mesterségesen kátyús tesztút a fék- és futóműtesztekhez.
Nardót tavaly év végén zárták le egy nagy felújítási és modernizálási munkához. A Porsche jelentése szerint mostanra elkészült a 35 millió eurós (tízmilliárd forint) munkával, aminek részeként több mindent, köztük a nagy kört is újraaszfaltozták. Sőt, az kapott egy új korlátrendszert is, amivel biztonságosabbak lehetnek ezentúl a sebességtesztek. Az ilyen tesztkomplexumoknál most már nélkülözhetetlenek az önvezető autó-fejlesztéssel kapcsolatos tesztlehetőségek is, amiben a felújítás után szintén jobban áll Nardo, de az üzemeltető azt mondja, a közeljövőben még tervezik a bővítést, azaz Nardóval kaphat egy erős konkurenciát az etéren hamarosan kimagaslóan felkészülté lesz ZalaZone.