A Mercedesnél is elkezdték visszafogni a költségeket. Tervben van több gyenge eladású modell letörlése a palettáról, és valószínű, hogy az X osztállyal kezdik a tisztogatást. Európában, Ausztráliában és Dél-Afrikában csak 17 600 darab kelt el tavaly. Ráadásul Amerikában, ahol rengeteg platóst adnak el, a 2017-ben bemutatott X osztálynak esélye sincs a full size pickupok mellett.
Rontja az esélyeit, hogy vetélytársainál, a Ford Rangernél és a Volkswagen Amaroknál is drágább, viszont nem nyújt többet 37 ezer euróért abban, amit egy pickupnak tudnia kell. A fékproblémák miatti visszahívások sem tettek jót az eladásoknak, ráadásul februárban a Daimler azóta nyugdíjba vonult vezérigazgatója, Dieter Zetsche is elvetette az ötletet, hogy Dél-Amerikában a Renault-Nissan pickupgyárában készüljenek az amerikai piacra szánt X osztályok. A Navarra alapjaira épülő haszongépjárművel a luxuspickupok piacára akartak betörni, de ezek szerint ilyen méretben erre nincs megfelelő igény.