A Lexus GX-et eleve a Toyota Land Cruiser alapjaira építették, így illik neki ügyesen mozognia úttalan utakon. Viszont a most bemutatott Off-road koncepcióval még messzebb is elmerészkedhet az ember. Az autó belteréhez nem nyúltak, mert az eleve kényelmes, viszont kívül elég szembetűnő kiegészítőket kapott. Jó gázlómélységről árulkodik az A-oszlopon elvezetett szívócső, és az eredetileg mélyre nyúló lökhárítót is elfelezték, hogy javuljon az első terepszög. Innen indulnak az acéllemezek és merevítők, amik alulról védik a hajtásláncot.
De az sem biztos, hogy felakadna bárhol, mert az egész autót megemelték, erősített felfüggesztést és ballonos terepgumikat kapott. A tetőcsomagtartó és az alumínium dobozok is erősítik az összképet, bár nem dísznek vannak ott. Ezekben ásót és ricnis platnikat találunk, amivel kimenthetjük az autót a mély homokból, ha elássa magát. Alatta egy 127 centiméter széles led sáv segít a sötétben tájékozódni, bár a Lexus saját fényszórói sem gyengék.
Ha nem a homokban süllyed el az autó, hanem sárban, akkor sem kell kétségbe esni, mert elrejtettek a lökhárítóban egy csörlőt, ami sok helyről kihúzhatja a közel 2,5 tonnás full-size SUV-t. Bár nehéz elképzelni, hogy 306 lóerővel és 446 Nm nyomatékkal bárhol is megakadna a GX.
Ez egy koncepció és nincs rá sok esély, hogy valaha gyártásba kerül, viszont az itt felsorolt kiegészítők elképzelhető, hogy kaphatók lesznek majd külön a GX-hez. Így, ha nem is a gyártótól vehetjük majd meg a GX Off-road változatát, de összerakhatjuk házilag. Már ha van rá pénz, mert a GX alapáron is 47 ezer euró, azaz több mint 15 millió forint, és elképzelhető, hogy az off-road kiegészítőket is Lexus árban adják majd.