A Corvette 66 éves történelme során már többször felmerült, hogy középmotoros legyen, még működő koncepció is készült. Viszont a most megjelent C8 jelzésű generáció az első, bárki számára megvehető középmotoros Corvette. Már a Nordschleifén is meghajtották az álcázott változatot, de legjobb reklámfogás az volt, amikor kivitték az utcára, és az álcázásra felragasztották a megjelenés dátumát.
A dátum pedig eljött, és itt a C8. A legnagyobb változtatás, hogy elhagyták az eddigi orrközépmotoros építési elvet, az új Corvette 6,2 literes, V8-as motorja középre került, erre utal a két oldalsó légbeömlő. Az LT2-es motor még mindig az egy vezérműtengelyes small block, viszont már a szívó változat is 495 lóerőt tud. Egyelőre kizárólag duplakuplungos ZF automatával érhető el a típus, de marad szigorúan hátsókerék-hajtású. A hivatalos bemutatóig még sok minden történhet, és a rajongók is bíznak benne, hogy ha már az orrmotoros hagyományt hátrahagyta a Chevrolet, azért a kézi váltó később elérhető lesz.
A gyártó elhintette, hogy lesz három erősebb változat is, ezekben egy 5,5 literes, ikerturbós V8-as lesz, a gyengébbik 600, az erősebbik 800 lóerővel. Utóbbiból készül majd a legerősebb - ortodoxok most forduljanak el - 1000 lóerős hibrid változat. Utóbbi miatt csúszott fél évet a bemutató: a legerősebb változat versenypályás tesztjei közben egyszerűen eltorzult az alumínium önhordó kaszni. Az sem segített az ütemterv tartásában, hogy a rendkívül bonyolult elektronikus rendszer hibáit is ki kellett küszöbölni.
Egyelőre még nem tisztázott, hogy pontosan milyen kivitelek lesznek, de a gyártó szerint az LT2-tes motorral szerelt változatokhoz elérhető lesz egy Z51 csomag, amivel az autó három másodperc alatt képes elérni a százat.
Ez a modell sokat merít az 1990-es Corvette CERV 3 koncepcióból. Nem ez volt az első középmotoros Corvette koncepció, de ez volt a legmaradandóbb és a most megjelent C8 szempontjából a legfontosabb. Valószínűleg innen jött az ötlet, hogy a C5-óta tartó, jellegzetes négyes kipufogócsoportot szétszedjék, és kikerüljenek a hátsó lökhárító két szélére. A C8 egyes motívumaiban emlékeztet az előző Corvette-re, viszont az arányai a középmotor miatt teljesen megváltoztak. Rövidebb lett az orra, és az utaskabint is előrébb tolták.
A C8-asban a sofőrt és az utast elválasztották egy vastag merevítővel, amit rengeteg bőr és gomb alá rejtettek el. Ránézésre nem tudták eldönteni, hogy mindennek legyen egy gombja, vagy inkább legyen minden elérhető egy tabletről. A hagyományos váltókart elengedték, és egy érdekes konzolba építették be a fokozatválasztó gombokat. A műszeregység már csak egy kijelző, viszont középen is van egy nagyobb érintőkijelző. Szerencsére nem kell összekenni a kormányra izzadt kezekkel, mert a középkonzolba beépítettek egy analóg vezérlőegységet.
A C8 indulóára 60 ezer dollár környékén lesz, ami átszámolva szűk 17,5 millió forint. Viszont innen még simán extrázhatunk akár milliókat is, ráadásul jönnek majd az erősebb változatok drágábban. A hivatalos bemutató után a Chevrolet egy turnét tervez az autóval, és megmutatják több országnak is a hivatalos márkakereskedéseken keresztül. Megvásárolható nagyjából 2020 elejétől lesz, de konkrét időpont egyelőre nincs, ahogy az európai forgalmazásról sincs hír.