Szép lassan szivárognak a nagy autógyártók első féléves eredményei, a Nissan és az Alfa Romeo után a Ford hozott elég rossz számokat.
A 2019-es év második negyedévében 86%-ot esett a Ford profitja, ami első sorban az európai és a dél-amerikai átszervezéseknek köszönhető. Temetni azért nem kell őket, az adózás előtti profit így is 148 millió dollár körül alakult, ráadásul 80%-kal nőtt a cég készpénzállománya is, már 2,1 milliárd dollár van a cég kasszájában.
Némi meglepetésre Európában zártak a legjobb mérleggel, ráadásul már sorozatban második alkalommal. Felénk 73 millió dolláros veszteségből 53 milliós nyereséget tudott csinálni a márka. A fejőstehén persze továbbra is Észak-Amerika, ahol ugyan 3%-ot csökkentek a bevételek, de még így is 1,7 milliárd dollárt kaszálnak a kontinensen. Kínában és Dél-Amerikában viszont nagy a gond, itt sok százmilliós veszteségeket könyvelhet el a gyártó.
Az eredmények több különböző hatásnak köszönhetőek. A Ford átszervezései keretében 1,2 milliárd dollárt tud majd megspórolni, amit valószínűleg egyes európai és a dél-amerikai üzemek bezárásával illetve kapacitáscsökkentésével érnek el. Erről már korábban részleteket is elárultak, 2020-ig összesen 12 ezer dolgozót bocsátanak majd el. Egyelőre masszívan veszteségesek a szoftvercéges befektetések is, ezen a területen 181 millió dolláros veszteséget termelt a cég. Itt minden bizonnyal az Argo AI önvezető technológiát fejlesztő cégről lehet szó.
Az bevételek tekintetében a Ford az első félévi eredmények ellenére a teljes évre vetítve a továbbra is pozitív mérleggel számol. Számításaik szerint fél milliárd dollárral (7,5 mrd dollárra) nőhetnek a cég bevételei a korábbi évhez képest.