A szén-dioxid-kibocsátási szigorítások egy váratlan mellékhatása, hogy az olcsó kisautókat eltünteti az európai újautó-piacról. Az ok az, hogy az ezekben használt, olcsón gyártható benzines szívómotorok már nem fogyasztanak elég keveset, így a jövő évtől már nem javítják, hanem rontják a szén-dioxid-kibocsátási átlagot. Ahhoz pedig nem keletkezik elég haszon rajtuk, hogy a bírságot beépíthessék az árba, mint a drágább modelleknél.
A Ford Ka+ egyike lesz az első áldozatoknak, miután 2020 elején bevezetik, hogy az autógyártók összes eladott autójának szén-dioxid-kibocsátási átlaga a jelenlegi 120 g/km-ről 95 g/km-re csökken. A típus régi fejlesztésű, 1,2 literes benzinmotorja a maga 117 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási, illetve 5,1 liter/100 km-es fogyasztási adataival eddig is alig javította az átlagot, és bár a kisautók közt nem fogy rosszul, a tavaly eladott 50 ezer példány kedvéért aligha építenek bele korszerűbb, turbós motorokat. A Ka+ elvesztése ráadásul még a Ford gyárak kihasználtságát sem rontaná Európában, mivel ez a típus eddig is Indiából érkezett.
Az igazán érdekes kérdés az, hogy a következő évtől mi marad meg egyáltalán a jelenlegi kisautó-kínálatból. Az Opel már felszámolta a Corsánál kisebb modellek gyártását, de a PSA, a Toyota és a VW csoport felől is hallottunk olyan híreket, hogy vagy megszüntetik a kisautók gyártását, vagy teljesen átállnak elektromos változatok gyártására. A Smart Kínába költöztetésével a Renault Twingo sorsa is kérdésessé vált, talán csak a Fiat és a Suzuki nem jelezte még, hogy hátat fordítana a kisautó-piacnak.