A 911-es régóta nem a legolcsóbb Porsche, és a 992-es generáció egyből 450 lóerővel kezdte a pályafutását. Ám a valódi belépőmodellt, amely olcsónak és gyengének is csak viszonylag tűnhet, csak most mutatták meg.
Az egyszerűen csak Carrera névre keresztelt alapmodellbe ugyanaz a háromliteres turbós hathengeres bokszermotor kerül, mint a már kapható Carrera S és 4S változatokba, ám itt a teljesítményt visszavették 385 lóerőre, a csúcsnyomaték pedig 450 Nm-re mérséklődött. Ám ez is szinte kihasználhatatlanul gyors autót eredményez.
Nem kis részben az új, nyolcfokozatú PDK váltó miatt 4,2 másodperc alatt érheti el a típus a százas tempót, a Sport Chrono csomaggal kiegészített változat pedig kerek 4 másodperc alatt képes ugyanerre. Az 1505 kilogrammos kupé végsebessége is csökkent, 293 km/h-ra, de a többség számára ez is inkább elméleti lehetőség, mint gyakorlati, ahogy a 14,2 másodperces gyorsulási idő is 200 km/h-ra.
Az alap 911-esből azonnal lesz vászontetős kivitel is, ez 70 kg-mal nehezebb, százra két tizedmásodperccel hosszabb idő alatt gyorsul és 2 km/h-val kisebb végsebességet érhet el – azaz a különbség szinte érzékelhetetlen lesz, legalábbis ami a dinamikát illeti.
A Carrera kupé Németországban 104 655 eurótól (kb. 34,3 millió forinttól) lesz kapható, a kabrió alapára pedig 118 935 euró (úgy 39 millió forint) lesz, azaz bő 15 ezer euróval lesz olcsóbb a már most is elérhető S változatoknál. Aki ilyen Porschét venne, annak azonban nem csak egy kisebb vagyonra lesz szüksége, de némi türelemre is, mivel a forgalmazás csak 2020 elején indul. Úgy tudjuk, nem is ez az utolsó 992-es Porsche változat, amelyet az idén mutatnak be: küszöbön áll az összkerék-hajtású alapkivitel, a Carrera 4 premierje is.