A legújabb kompakt AMG modellek bemutatása kapcsán esett szó az EU-ban életbe léptetett zajkorlátozásokról, amelyek miatt a sportosabb modellek sem lehetnek majd olyan hangosak, mint eddig.
A változtatások ezzel együtt globálisak lesznek, ahogy a Mercedes tuningrészlegének terméktervezési vezetője, Bastian Bogenschutz elmondta. „Mindez az európai korlátozásokból adódik. Tudnánk különböző kipufogórendszereket kínálni a különböző piacok számára, de ez elég drága lenne, így nem valószínű, hogy sor kerül rá.” - mondta.
Az új szabályozás lényegében egy korábbi kiskaput zárt be: már azt írja elő, hogy a kipufogórendszer leghangosabb üzemmódját kell figyelembe venni annak meghatározásakor, hogy az autó teljesíti-e az előírásokat, vagy sem. Magyarán nem segít, ha a korábbi gyakorlatnak megfelelően csinálnak egy csendes üzemmódot is: a határértéknél hangosabb semmiképp nem lehet az autó.
Az AMG-nél persze igyekeznek elérni, hogy a kabinba azért jusson hang: a kipufogórendszert ezért úgy tervezték meg az új, 421 lóerős kétliteres turbómotorhoz, hogy a kipufogórendszerben keletkező hangokat bevezesse a belső térbe.