A Daciát is elérte a kis turbómotorok egy újabb hulláma. Már nem csak az erősebb változatokba jut ilyen – az 1,33 literes négyhengeres – hanem az alapkivitel is turbós lesz.
Az 1,6 literes szívó négyhengeres helyére érkező háromhengeres, ezres turbómotor kerek 100 lóerős, azaz papíron nem is kicsivel gyengébb, mint 115 lóerős elődje, viszont a gyáriak szerint takarékosabb, és alacsonyabb fordulatszámon ad 4 Nm-rel több csúcsnyomatékot: a 160 Nm már 2750-es fordulatszámnál megjön.
Összességében valamelyest lassabb is az új alap-Duster, 11,9 helyett 12,5 másodperc kell, hogy elérje a százas tempót, a végsebessége pedig 172-ről 168 km/h-ra csökken, mindez ráadásul valamivel drágábban lesz kapható, mint amennyiért a szívómotoros kivitelt adták. Ám a motorcsere szükséges volt, hogy csökkenthessék a szén-dioxid-kibocsátást 18%-kal. A gyári fogyasztási adat vegyes ciklusban 5,5 literre csökkent a WLTP szabvány szerint mérve, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 125 g/km lett.
Aki kevésnek érezné az apró ezrest, az persze továbbra is választhat majd 1,5 literes dízelt 95 és 115 lóerővel, illetve 1,3 literes benzinest 120 és 150 lóval, viszont egyszerű szívómotorral a továbbiakban nem lesz kapható a típus.