Összesen 1344 új autóbuszt vásárolna a Volánbusz, EBB (Európai Beruházási Bank) hitelből, egy minap napvilágra került tervezet szerint. Négy tendert már kiírtak 460 darab autóbuszra, ezekből azonban teljesen kimaradtak az elektromos buszok, ugyanis a Jedlik Ányos terv 2.0 szerint a kormány egyelőre kihátrált az elektromos buszok beszerzése mögül.
Bártfai-Mager Andrea (nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter) Februárban jelentette be, hogy ez év végéig összevonják a Volán társaságokat egy nagy holdingba, amelynek a neve Volánbusz lesz. Az összevonás zavartalan lebonyolításához a korábbi MÁV-vezérigazgatót, a Volánbusz új elnök-vezérigazgatóját, Dávid Ilonát bízták meg. (Egyébként 2015-ben már összevonták a Volán társaságokat, akkor a 24 Volánból hét közlekedési központot hoztak létre.)
Nem sokkal később Dávid Ilona elárulta azt is, hogy az összevonásra azért van szükség, hogy a Volán társaságok a megfelelő felkészültséggel várhassák a már többször elhalasztott piacnyitást. A Volánbusz elnök-vezérigazgatója ekkor azt mondta, hogy a jelenlegi járműparkkal nem eshetnek neki a piacnyitásnak, ezért nagyarányú járműbeszerzésre van szükség, amelynél elsősorban a hazai gyártókra fókuszálnak majd.
Idén áprilisban Gulyás Gergely új információkat hozott napvilágra, mely szerint 3000 elektromos buszt vásárolna a kormány a hazai közlekedési társaságoknak az elkövetkező években. A legfrissebb hazai elektromobilitási tervben ( Jedlik Ányos terv 2.0), többek között az áll, hogy: "Kijelenthető, hogy az elektromos autóbuszok a műszaki paramétereiket tekintve bizonyos buszútvonalakon (városi forgalom) már valódi alternatívát jelenthetnének hagyományos üzemű buszokkal szemben, de a magas vételi áruk és a már említett hiányosságok miatt azok jelenleg mégsem versenyképesek. Valamint: A Zöld Busz Stratégia és a Mintaprojekt is követné azt a fenti megállapítást, hogy az elkövetkező években elsősorban az EURO-6-os, CNG meghajtású buszok, kisebb részben az elektromos buszok beszerzését támogatná... tehát a kormány egyelőre elengedte a elektromos buszok beszerzését. Ami önmagában nem is baj, hiszen hazánkban több ezer Euro II és Euro III-as besorolású autóbusz is közlekedik még napjainkban.
Így hát a Volánbusz 2020 közepéig tartó beszerzési terveiben egyáltalán nem szerepelnek sem elektromos, sem hibrid buszok. Az összesen 18 tételből álló beszerzési tervben gyakorlatilag mindenféle busz szerepel, amit a piacon kapni lehet a midibusztól a csuklóson át egészen a magas komfortfokozatú távolsági buszokig. Van köztük 10 méter körüli (midi), 12 méteres (szóló), 13 méternél hosszabb (szóló), valamint 18 méter hosszú csuklós is, helyi és helyközi kivitelű egyaránt.
Mégis mely gyártók lehetnek a befutók? A már kiírt tendereknél, az alacsony belépésű (LE) szóló buszoknál összesen 230 darab a győri Kravtex Credo Econell; a 112 darab magaspadlós távolságinál pedig szintén a győriek Inovell típusa lehet a befutó. A csuklósoknál már nehezebb a helyzet. A 262 darab (ebből 33 bilikék, azaz budapesti specifikációjú városi busznál és a 198 darab helyközi csuklós busznál) inkább az MAN, vagy a MOL Nyrt. többségi tulajdonában lévő Inter-Tanker Kft. által Törökországból importált Mercedes Conecto lehet a nyertes, hiszen a MOL Nyrt. felügyelő-bizottságának az egyik tagja Dávid Ilona, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója.
A tervezett maradék 844 autóbuszra heteken belül kiírja a Volánbusz a tendereket. A nyerteseket illetően itt sem számítunk nagy meglepetésre: a Kravtexen, az ITK-n és a Volkswagen-csoporthoz tartozó márkákon (MAN, Scania) kívül valószínűleg más cég nem rúg labdába. Habár a végeredményt illetően nem számítunk nagy meglepetésre, de az tény, hogy 1999 óta nem volt ilyen volumenű Volán-beszerzés Magyarországon. Ha minden igaz, akkor az autóbuszvásárlások nem állnak itt meg, a magyar kormány körülbelül 3000 autóbusz megvásárlására elegendő hitelt hívott le a beruházási banktól, így egy-két éven belül hatalmas fejlődésen mehet át a hazai autóbuszpark.