Összesen 1344 új autóbuszt vásárolna a Volánbusz, EBB (Európai Beruházási Bank) hitelből, egy minap napvilágra került tervezet szerint. Négy tendert már kiírtak 460 darab autóbuszra, ezekből azonban teljesen kimaradtak az elektromos buszok, ugyanis a Jedlik Ányos terv 2.0 szerint a kormány egyelőre kihátrált az elektromos buszok beszerzése mögül.

Bártfai-Mager Andrea (nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter) Februárban jelentette be, hogy ez év végéig összevonják a Volán társaságokat egy nagy holdingba, amelynek a neve Volánbusz lesz. Az összevonás zavartalan lebonyolításához a korábbi MÁV-vezérigazgatót, a Volánbusz új elnök-vezérigazgatóját, Dávid Ilonát bízták meg. (Egyébként 2015-ben már összevonták a Volán társaságokat, akkor a 24 Volánból hét közlekedési központot hoztak létre.)

Nem sokkal később Dávid Ilona elárulta azt is, hogy az összevonásra azért van szükség, hogy a Volán társaságok a megfelelő felkészültséggel várhassák a már többször elhalasztott piacnyitást. A Volánbusz elnök-vezérigazgatója ekkor azt mondta, hogy a jelenlegi járműparkkal nem eshetnek neki a piacnyitásnak, ezért nagyarányú járműbeszerzésre van szükség, amelynél elsősorban a hazai gyártókra fókuszálnak majd.
Idén áprilisban Gulyás Gergely új információkat hozott napvilágra, mely szerint 3000 elektromos buszt vásárolna a kormány a hazai közlekedési társaságoknak az elkövetkező években. A legfrissebb hazai elektromobilitási tervben ( Jedlik Ányos terv 2.0), többek között az áll, hogy: "Kijelenthető, hogy az elektromos autóbuszok a műszaki paramétereiket tekintve bizonyos buszútvonalakon (városi forgalom) már valódi alternatívát jelenthetnének hagyományos üzemű buszokkal szemben, de a magas vételi áruk és a már említett hiányosságok miatt azok jelenleg mégsem versenyképesek. Valamint: A Zöld Busz Stratégia és a Mintaprojekt is követné azt a fenti megállapítást, hogy az elkövetkező években elsősorban az EURO-6-os, CNG meghajtású buszok, kisebb részben az elektromos buszok beszerzését támogatná... tehát a kormány egyelőre elengedte a elektromos buszok beszerzését. Ami önmagában nem is baj, hiszen hazánkban több ezer Euro II és Euro III-as besorolású autóbusz is közlekedik még napjainkban.

Így hát a Volánbusz 2020 közepéig tartó beszerzési terveiben egyáltalán nem szerepelnek sem elektromos, sem hibrid buszok. Az összesen 18 tételből álló beszerzési tervben gyakorlatilag mindenféle busz szerepel, amit a piacon kapni lehet a midibusztól a csuklóson át egészen a magas komfortfokozatú távolsági buszokig. Van köztük 10 méter körüli (midi), 12 méteres (szóló), 13 méternél hosszabb (szóló), valamint 18 méter hosszú csuklós is, helyi és helyközi kivitelű egyaránt.
Mégis mely gyártók lehetnek a befutók? A már kiírt tendereknél, az alacsony belépésű (LE) szóló buszoknál összesen 230 darab a győri Kravtex Credo Econell; a 112 darab magaspadlós távolságinál pedig szintén a győriek Inovell típusa lehet a befutó. A csuklósoknál már nehezebb a helyzet. A 262 darab (ebből 33 bilikék, azaz budapesti specifikációjú városi busznál és a 198 darab helyközi csuklós busznál) inkább az MAN, vagy a MOL Nyrt. többségi tulajdonában lévő Inter-Tanker Kft. által Törökországból importált Mercedes Conecto lehet a nyertes, hiszen a MOL Nyrt. felügyelő-bizottságának az egyik tagja Dávid Ilona, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója.

A tervezett maradék 844 autóbuszra heteken belül kiírja a Volánbusz a tendereket. A nyerteseket illetően itt sem számítunk nagy meglepetésre: a Kravtexen, az ITK-n és a Volkswagen-csoporthoz tartozó márkákon (MAN, Scania) kívül valószínűleg más cég nem rúg labdába. Habár a végeredményt illetően nem számítunk nagy meglepetésre, de az tény, hogy 1999 óta nem volt ilyen volumenű Volán-beszerzés Magyarországon. Ha minden igaz, akkor az autóbuszvásárlások nem állnak itt meg, a magyar kormány körülbelül 3000 autóbusz megvásárlására elegendő hitelt hívott le a beruházási banktól, így egy-két éven belül hatalmas fejlődésen mehet át a hazai autóbuszpark.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
