A Twingo olyan szegmenshez tartozik, amely gyorsan zsugorodik: több gyártó is jelezte már, hogy vagy egyáltalán nem gyártana kisautókat a jövőben, vagy ha mégis, akkor csak méregdrága elektromos változatokat. A Renault azonban mást szeretne.
Konkrét megoldást egyelőre Jean-Christophe Kugler sem tud a problémára, amelyet az olcsó, turbó nélküli benzinmotorok viszonylag magas szén-dioxid-kibocsátása okoz, de azt mondja, ráállította a csapatát a problémára. „Vizsgáljuk a lehetőségeket, megpróbáljuk megérteni, merre mozdul a közlekedés a nagy városokban.” Emellett azt is megjegyezte, meggyőződése, hogy az autómegosztó szolgáltatások is segíthetnek a Twingo gyártását kifizetődőbbé tenni.
A jelenlegi, farmotoros modellt a Smart által is használt műszaki alapokra építették, és 2014 óta van piacon, így két-három évet még biztosan maradhat, mielőtt leváltanák. Ugyanakkor az utód várhatóan más alapokra építkezik majd: a Mercedes ugyanis Kínába költözteti a Smartot, és úgy tudjuk, a Renault-val való együttműködés folytatása is kérdéses. Így a Twingót is új műszaki alapokra kell helyezni, bár még az sem világos, hogy milyenekre lehetne egyáltalán.