Egy darabig úgy tűnt, hogy a kínai Shanghai Auto komoly terveket sző az MG márkával – nagy nemzetközi visszatérés, és hasonlók – de mostanra mintha megváltozott volna a stratégia: egyszerűen ráakasztják a jelvényt a SAIC más néven született modelljeire.
Az egyik első ilyen modell az MG Extender nevet kapta: ez egy közepes méretű pickup, a Ford Ranger, a Mitsubishi L200 és, a Nissan Navara és a Toyota Hilux közvetlen versenytársa. A típus Kínában még Maxus T70 néven mutatkozott be korábban, de Thaiföldön már az MG jelvénnyel jelent meg.
Az Extender egyébként a fotók alapján hozza a kötelezőt: lesz belőle rövid és hosszú kabinos kivitel egyaránt, és ha nem is különösebben izgalmas, ahhoz elég jól néz ki, hogy ne lógjon ki a sorból. A hajtását természetesen dízelmotor végzi, méghozzá kétliteres, 162 lóerős és 375 Nm csúcsnyomatékú négyhengeres, amelyhez ötfokozatú manuális vagy hatsebességes automata váltó kapcsolódik. A típus készül majd hátsó- és összkerék-hajtással is.
Egyelőre nem látszik egységes stratégia az MG márkanévvel kapcsolatban. A márka Nagy-Britanniában nem tudott újra megkapaszkodni, hiába tértek vissza több típussal már évekkel ezelőtt. Az eladások még a 2018-as rekordévben sem érték el a tízezret, pedig megduplázódtak az előző évi szintet – alighanem ezért is húzódik a végtelenbe a sok éve beígért európai visszatérés.
Ugyanakkor Indiában nemrég a Kínában Baojun 530 néven gyártott szabadidő-autót mutatták be MG Hector néven, azaz úgy tűnik, próbálják kipuhatolni, hogy hol segíthet az eladások fellendítésében a nyolcszögletű MG logó, ami az angoloknál nem hozott sikert.