Az Audié most a legbiztonságosabb villanyautó
Az IIHS talán a világ egyetlen, egyértelműen függetlennek tűnő, törésteszt-eredményeket nyilvánosságra hozó szervezete, mivel ezt az amerikai biztosítók finanszírozzák, amelyeknek az az érdekük, hogy a valós biztonsági kockázat arányában pontozzák az autókat.
Ezért is érdekes, hogy milyen minősítést ért el az Audi E-tron az IIHS tesztjein, és egyelőre úgy néz ki, a típus viszonylag nagy, bő 2,5 tonnás tömege ellenére az eddig tesztelt legbiztonságosabb villanyautó. Ez az első ugyanis, amely megkapta a Top Safety Pick Plus minősítést, ami konkrétan azt jelenti, hogy sehol nem tudtak érdemben belekötni, a biztonsági felszereltsége a mai műszaki színvonal mellett elképzelhető legjobb.
A villanyautók persze eleve előnyből indulnak, mivel nincs az orrukban egy nagy, nehéz és merev motorblokk, ami önmagában is jelentős rombolást végez egy töréssel járó baleset során, de úgy néz ki, eddig az Audi aknázta ki a legalaposabban az ebben rejlő lehetőséget. Korábban a BMW i3-ast is jelölték a Top Safety Pick Plus-ra, de végül azért kapott eggyel gyengébb minősítést, mert az ülések, illetve a fejtámlák rosszul teljesítettek a töréstesztek alkalmával.
Az IIHS különösen pozitívan nyilatkozott az E-tron aktív biztonsági rendszereiről: az automata vészfék a tesztek szerint megbízhatóan és hatékonyan működik, így minden, a tesztelés során előállított mesterséges vészhelyzetet jól kezelt.
Az persze nem egyértelmű, hogy az Audi sokáig lehet a legbiztonságosabb villanyautó, hiszen az IIHS épp most teszteli a Tesla Model 3-ast is, amelynek az eredményeit a jövő hónapra ígéri az intézet vezetője.