A Type 64 egyszerűsége ellenére korszakalkotó autó: egyszerre volt a VW-előd KdF Wagen egyetlen versenyváltozata, és a későbbi Porsche sportkocsik egyfajta szellemi elődje. Az is csoda, hogy még most is létezik, és egy pillanatig úgy tűnt, a legdrágább autó lehet belőle a világon. Aztán történt ez a valami, amit egyelőre többen többféleképp értelmeznek.
A lényeg, hogy az autót úgy 20 millió dollárra tartotta az árverést szervező RM Sotheby's, viszont a licit összegét mutató kijelzőn már kikiáltási árnak is 30 millió jelent meg. Amikor az összeg elérte a 70 milliót, úgy nézett ki, ez lehet az árverésen valaha értékesített legdrágább autó – aztán az árverés vezetője jelezte, hogy igazából 17 millió dollárnál járnak. Az sem kevés, de nem is szokatlanul sok manapság. A magyarázat viszonylag egyszerű, hiszen angolban a 17-es és a 70-es számot egyetlen n hangzó választja el, és a holland származású kikiáltó állítólag elég erős akcentussal beszélt. Ám az esetet sokan úgy értékelték, hogy az aukciós ház szándékosan elviccelte az ügyet.
A 17 millió dolláros ár egyébként a legdrágább Porschévé tette volna a Type 64-et – bár technikailag nem is Porsche – de az RM Sotheby's szerint azért nem talált gazdára, mert ez az összeg sem érte el a minimálárat, így valamikor később megkísérlik újra eladni. A kivetítős eset kapcsán annyit mondtak, hogy ami történt, nem volt szándékos. Ezzel együtt még mindig hallani olyan véleményeket, amelyek szerint az aukciós ház sajátos viccéről van szó.
Ez persze messze nem az egyetlen árverés volt az elmúlt héten: a Monterey Car Week nevű rendezvénysorozat keretében hat nagy árverést is tartottak, ahol összesen nagyjából 380 millió dollár értékben cseréltek gazdát különleges autók.