Jelvényt vált a Volkswagen
A 2012-ben alakították át utoljára a VW jelvényét, akkor lett a mai, erősen háromdimenziós grafikája. Ám a vállalat marketing-vezetője szerint túl masszív, mozdíthatatlanságot sugalló a mostani forma, valami könnyedebbre van most szüksége a cégnek.
Arról persze nincs szó, hogy a fő motívum, a karikába rajzolt, W betűn álló V betű változna, de a színei és az arányai egészen mások lesznek. Fekete hátteret használnak majd a sötétkék helyett, erre az eddigieknél karcsúbb, egyszerű fehér vonalakkal kerül rá a jelvény, ha hinni lehet a Golf kémfotóinak.
Az indoklás hivatalosan az, hogy az internet közegétől idegen a jelenlegi jelvény, túl nehézkes és komplikált. Ugyanakkor azt is ezzel a gesztussal jelezné a Volkswagen, hogy a dízelbotrányból megújulva, eltérő gondolkodásmóddal lábalt ki. „Ami az alapokat megrázó krízisnek indult, az a Volkswagen átalakulásának kiindulópontja lett. Eljött az idő, hogy bátran előre haladjunk. Az elektromos autók piacvezetőjévé szeretnénk válni 2025-re, ami évi egymillió ilyen autó legyártását jelenti.” - mondja a márka ügyvezető igazgatója, Ralf Brandstätter.
A jelvénycsere egyébként nem csak szimbolikusan komoly lépés. Miután a Frankfurti Autószalonon hivatalosan is bemutatják az új logót, mindenütt le kell cserélni a jelvényeket. A cég becslése szerint csak a kereskedéseken és márkaszervizeken 70 ezer jelvényt kell az újra lecserélni, ami durván két év alatt zajlik majd le világszerte.