Megújul az Audi szupersport-kombija
Bár teljes megújulásról van szó, hisz a sportkombi alapjául szolgáló A6-ost tavaly cserélték le, a recepten nem változtattak sokat. A teljesítmény persze nőtt, ahogy a külsőségek is változtak, de látszik, hogy a tervezők a folytonosságra törekedtek.
Az új RS6 Avantba hasonló, négyliteres biturbó V8-as kerül, mint az elődjébe. A legegyértelműbb eltérés a nagyobb teljesítmény: az új változat kerek 600 lóerős ami negyvennel több, mint az elődmodell teljesítménye volt. Ekkora teljesítménynövekedés persze nem számít sokat. Számszerűen csak ott érhető tetten, hogy 3,9-ről 3,6 másodpercre csökkent a 100 km/h-ra gyorsulás időigénye, viszont ezzel az Audi teljesítménye is 6-ossal kezdődhet, akárcsak a BMW M5-ösé, ami nyilván presztízskérdés volt.
Már az előző generáció is azért kapott turbómotort az elődje V10-ese helyett, hogy csökkentsék a névleges fogyasztási értékeket, és ez a szándék most is látszik. Ezúttal 48 voltos enyhe hibrid rendszert kapott a félelmetes sportkombi, amely egyebek között autópályán lehetővé teszi a vitorlázás-üzemmód használatát 55 és 160 km/h között. A hajtáslánc többi része szintén nagyon emlékeztet az elődére: 8 fokozatú ZF váltót és a Quattro hajtást építenek az autóba, ez utóbbi alaphelyzetben hátra küldi a teljesítmény 60%-át.
A legkomolyabb különbség az előző RS6 Avanthoz képest az új stílus: a szigorúbb, sarkosabb formák, az oldalanként 4 centis szélesítés, a 2 centis ültetés és a feltűnő gyári optikai tuningkészlet sikeresen csinál vadállatot a nagy családi kombiból, amihez nyilván az alaphelyzetben is legalább 21-es felnigarnitúra is nagyban hozzájárul.
A durván 120 ezer eurós vételárba persze nem csak a nagy felnik férnek bele, de olyan megoldások is, mint a légrugós futómű aktív szintszabályzással: ez nagy tempónál egy centit csökkent a hasmagasságon, lassú haladásnál viszont 2 centit növel rajta. Érdekes, hogy létezik az autóhoz acélrugós felfüggesztés is, és itt ezért kérnek felárat. Mondjuk ez sem sokkal egyszerűbb szerkezet, csak itt a lengéscsillapítókat vezérlik elektronikusan. Extrákból egyébként sincs hiány, 22 hüvelykes felnik épp úgy rendelhetők az autóhoz, mint kerámia féktárcsák, vagy 250 helyett 280 vagy akár 305 km/h-s végsebesség-beállítás.
Úgy tudjuk, élőben először a Frankfurti Autószalonon állítják ki az RS6 Avantot, és még az idén megindul a forgalmazás is.