Megmászta a Tianmen hegyet is a VW villanyszörnye

2019.09.02. 16:58

7:38,585 – az időeredmény, aminél jobbat kell mennie annak, aki meg akarja verni a Volkswagen ID. R-t a Tianmen hegy 99 kanyarján. A németek villanyos prototípusa hétfőn egy rekordteremtő felfutást produkált a kínai szerpentinen. 

A Pikes Peak-i és a Goodwood-i abszolút, valamint a nürburgringi elektromos rekord után egy könnyebb kihívást talált a VW az ID. R-nek Kínában. Nem kerestek új megdönthető rekordot nagy nevű helyeken, mert valamit nagyon össze akartak hozni a prototípussal, ami feltűnik a kínai piacnak. Ebből lett a Tianmen hegyi felfutás. A Kína mélyén található 11 kilométeres szerpentin 99 kanyarból áll, a befutója 1100 méterrel van magasabban, mint a rajtja. Egy minden szempontból tökéletes felfutóhelyszín; ha lett volna múltja a kínai autósportnak, simán lehetne akkora kultusza, mint amilyen a Pikes Peak-nek van. 

A felfutáson Romain Dumas vezette az ID. R-t, ahogy az autó eddig valamennyi nyilvános megmérettetésén. A vasárnapi tesztkörökön még csak 8:30-as felfutásokra volt képes, hétfőre viszont sokat száradt a pálya és hangoltak a beállításokon, így jött össze a 7,38-as rekord. Hogy ez mennyire jó idő, azt legfeljebb az egészpályás fedélzeti videóból sejthetjük majd, de azt még nem adta ki a Volkswagen.  

Ellenfelek nélkül rekordnak nevezni a kört talán túlzás, de ez a 7:38,585-ös egy tökéletes referencia idő. Aki ezután szeretne a Tianmen leggyorsabbja lenni, annak ennél hamarabb kell letudnia azt a 99 kanyart. A VW persze nem beszél arról, hogy mennyi lehet még a körben, azt viszont elmondták, ha valaki bemegy 7:30 alá, visszajönnek egy új autóval.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.