Ugyan a Smartok már rég elérhetőek tisztán elektromos hajtással is, a legújabb generáció legnagyobb újdonsága mégis az, hogy már csak így lesz megvehető, a belsőégésű motorok teljesen eltűnnek a kínálatból.
Az alapok ugyanis nem változnak, ahogy a már elérhető elektromos hajtáson sem fejlesztettek, maradt ugyan az a 17,6 kWh-s akkumulátor, ami a NEDC ciklus szerint 159 kilométerre elég, tehát a valóságban jó, ha 120-at fog tudni. A motor továbbra is 82 lóerős, amivel versenyezni ugyan nem fogunk, de a kis aksihoz hasonlóan ez is bőven elég arra, amire szánták: városi, rövid utas rohangálásra.
A változatlan műszaki tartalmat a külső erőteljes megújításával ellensúlyozták. A leglátványosabb részlet, amin változtattak a dupla hűtőrács. Helyette már a ForTwo és a ForFour is egy nagy pofát kapott, és az eddig használt apró logó helyett egy Smart felirat került a motorháztetőre. A többi módosítást nehezebb tetten érni, de az összkép mégis lényegesen modernebb és vagányabb lett.
A beltérben az új középkonzol a legfontosabb újítás, aminek a kialakításánál fontos volt, hogy akár egy nagyobb telefont is lehessen hova rakni. Erre azért is volt szükség, mert a fedélzeti rendszer jórészt a telefonunkra épül, és a Smart appon keresztül jeleníti meg kedvenc alkalmazásainkat a központi kijelzőn is. Ezen felül kereshetünk parkolóhelyet, könnyebben megoszthatjuk az autónkat másokkal és még abban is tanácsot ad, hogyan tudunk a lehető legtöbb holmit bepakolni az aprócska kaszniba.
Ha valakit érdekel milyen az aktuális Smart EQ, ide kattintva elolvashatja a tesztet.