Bugatti: Nevadában az 515 km/h is meglehetett volna
Az 500 is meglett volna, sőt, az 515 is, ha Nevadában gyorsulnak – mondják a Bugattinál a friss sebességrekord után. Ettől függetlenül csak egy elvi lehetőség marad a sivatagi kísérlet.
Egész aktív utóélete lett a Bugatti napokban futott 490 km/h-s új sebességrekordjának. A Koenigsegg például jelezte, hogy a "széria"gyártású szupersportautók rekordja továbbra is az övék, hiszen a Bugatti egy átépített, lényegében prototípus Chiront hajtott meg a kísérlet alatt. A leggyorsabb közúton is használható autó címe sem rossz, az így is a Bugattié, még ha ez csak egy végsebességi rekord is lett, márpedig a műfajban két irányba kell lefutni ugyanazt a távot, majd a két sebességet átlagolni. A Guinness rekordok könyve is csak olyankor hitelesít. A Bugattinál erre azt mondják, a gumik és az aszfalt állapota miatt nem vállalták be a második futást.
A rekord után a Bugatti mondott pár érdekeset. Bár azt még nem tudni, mit tekertek a Chiron hajtásán, amitől képes lett a 490-es tempóra, azt mondják, az még semmi, lehetne ez 25 km/h-val is több. És hogy mitől? Attól, ha nem tengerszinten futották volna, hanem mondjuk Nevadában, azon az úton, ahol a Koenigsegg 457-et ment másfél éve. Az ezer méteres tengerszint feletti magasság sokat segítene a ritkább levegő miatt a Bugatti fejlesztési részlegének vezetője szerint. Stefan Ellrott viszont meg is indokolta, hogy akkor miért nem Nevadába vitték a Chiront. A keskeny, egy irányba tartó nevadai közút sokkal veszélyesebb, mint az óriási Ehra-Lessien, ami mégiscsak egy körpálya, azaz ha baj van, gyorsabban a helyszínre ér a segítség és van rendes szalagkorlátja. Az 500 km/h áttörése így még mindig várat, és a Bugatti, Koenigsegg, Hennessey, Tuatara négyesből még bárkihez kerülhet a siker.